Rayton-Fissore Magnum
Patnáct let po prvním Range Roveru vyjel na silnice vůz, který se měl stát jeho úhlavním nepřítelem. Malá italská fabrika chtěla svět zaplavit svými luxusními off-roady. A přes mnohé potíže vydržela opravdu dlouho. Moc aut ale nevyrobila.
Na rozdíl od Land Roveru ale Italové nedisponovali patřičným zázemím ani zkušenostmi, a tak ve výsledku předvedli auto, které z dnešního pohledu bylo jasně předurčeno k neúspěchu. A to i přesto, že za jeho designem stál slavný návrhář Tom Tjaarda. Ten kreslil vozy De Tomaso, Chevrolet, Ferrari nebo Fiat, a tak není divu, že ho oslovila i začínající manufaktura.
Ryton-Fissore si ke stavbě vozu vypůjčil základ z těžkého off-roadu Iveco 40 PM 10, který byl později znám jako Iveco VM 90. Vojenský speciál určený pro náročné cesty byl pravým opakem luxusu. Italové ale vůz vylepšili o svůj patentovaný systém UNIVIS s posílenou karoserií. Prototyp vozu navíc používal i stejný motor, tedy 2,5litrový turbodiesel Sofim se čtyřmi válci v řadě. Pohon všech kol mělo auto shodný s dobovou dodávkou Iveco Daily.
Auto se prodávalo i v USA, jen pod jiným názvem. Od roku 1988 tak bylo známé jako Laforza. Nutností byly pohonné jednotky připravené na tamní provoz, Laforza tak najednou dostala obří V8 od Fordu s pětilitrovým objemem. Párován byl s převodovkou AOD a redukcí Newprocess 229. Později se objevily ještě motory z Mustangu GT, a dokonce mamutí Ford V8 s objemem 7,5 litru! Neuvěřitelné je, že tohle auto zůstalo ve výrobě až do roku 2003, tedy celkem 18 let.