Čtyřkolky, které upadly v zapomnění: Znáte SUV od Tatry nebo pick-up Subaru?

Jan Markovič Jan Markovič
15. 6. 2018 6:00
Dnes se vozy kategorie SUV těší velké oblibě. V minulosti se ale automobilky mnohokrát pokusily postavit crossover, off-road nebo SUV, ale jejich projekty nakonec skončily v propadlišti dějin. Připomeňte si zajímavá auta, o kterých se dnes už nemluví.
Foto: Výrobci, archiv

Mega Track

Pokud vám vůbec něco říká jméno francouzské společnosti Aixam, tak si ji zřejmě spojíte s miniaturními autíčky pro rozmazlené teenagery, která využívají zákon a umožňují jim díky homologaci mopedu usednout za volant. Projekt Mega Track ale rozhodně pro takové řidiče určen nebyl.

Jenže jak se odlišit od ostatních, když nemáte ani jméno, ani pořádné technologie? Postavte něco bizarního. V roce 1992 tak vznikl projekt šíleného supersportovního crossoveru, který někdo bez fantazie nazval jednoduše Mega Track. Za ním stála firma na výrobu miniautíček Aixam, která později předvedla ještě další už o něco lépe vypadající sporťák Mega Monte Carlo.

Mega Track debutoval v roce 1992 v Paříži a dá se říci, že stejně tak jako za jeho jménem, tak i za vzhledem stál někdo bez špetky fantazie. Nebýt gigantických rozměrů a na pohled podivného podvozku, okamžitě byste zapomněli, jak vypadá. Kupé s uspořádáním sezení dva plus dva, motorem uprostřed, přítlačným křídlem a obyčejně tvarovanou karoserií by zapadlo do šedi průměru devadesátých let. Nebýt jednoho faktu - bylo obrovské. Vždyť na délku měřilo 5080 mm, široké bylo 2230 mm (udává se včetně zrcátek) a vážilo 2280 kg.

Problém byl, že výrobce neměl tak slavné jméno jako Ferrari nebo Lamborghini, auto prostě nevypadalo hezky a navíc bylo velmi drahé V době svého vzniku, tedy na začátku devadesátých let, vyšlo na dva miliony franků, což byla pálka, za kterou jste si mohli v Paříži pořídit slušné bydlení. V přepočtu to znamenalo víc než 10 milionů korun.

 

Právě se děje

Další zprávy