Konkurent číslo 3: Toyota RAV4 - od 774 900 Kč
Jako třetího soupeře jsme vybrali další prodejně úspěšné středně velké SUV - Toyotu RAV4. Ta patří také k jinak poměrně úzké skupině neprémiových modelů s hybridním pohonným ústrojím. Celkově je ale RAV4 menší než Sorento, a to ve všech směrech. Také nenabízí tři řady sedadel, auto je to striktně pětimístné.
Technické srovnání
|
Toyota RAV4 |
Kia Sorento |
Rozměry (d/š/v): |
4600/1855/1685 mm |
4810/1900/1700 mm |
Rozvor náprav: |
2690 mm |
2815 mm |
Objem kufru (5 míst): |
580/1690 l |
697/2085 l |
Benzinové motory: |
2.0 Valvematic (129 kW) |
---------- |
Naftové motory: |
---------- |
2.2 CRDi (148 kW) |
Hybridní pohon: |
2.5 Hybrid (160/163 kW) |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
774 900 Kč |
1 099 980 Kč |
Zatímco RAV4 sází mimo hybridy na benzinové motory, Sorento naopak na turbodiesely. Je nutné podotknout, že Toyota nabízí jediný benzinový agregát s pohonem předních nebo všech kol a v obou případech je možné také volit mezi manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Hybrid má automat e-CVT vždy a výkon se liší podle poháněné nápravy - slabší znamená předokolku, silnější čtyřkolku.
Základní cena RAV4 je položená na 774 900 korunách a platí pro benzinový agregát s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za hybrid dá zájemce nejméně 909 900 korun, s pohonem všech kol pak 959 900 korun - v takovou chvíli jde ale o akční nabídku zvýhodněných výbavových verzí. Připomeňme, že nejlevnější hybridní Sorento přijde na 1 199 980 korun. Pro srovnání k Sorentu Exclusive jsme nakonec vybrali RAV4 Executive, která má s hybridní čtyřkolkou akční cenu od 1 079 900 korun.
Porovnání výbavy
|
RAV4 2.5 Hybrid 4×4 Executive |
Sorento 1.6 T-GDI HEV 4×4 Exclusive |
Cena |
1 079 900 Kč |
1 199 980 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S - cyklisté, chodci a odbočování |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S + následování v pruhu |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
N |
Upozornění na dopravu za vozidlem |
S |
N |
Asistent jízdy na dálnici |
N |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
S - rychlostní limity |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 8 palců |
S - 10,25 palce |
Navigace |
N |
S |
Digitální budíky |
N |
S |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu i vzadu + ventilace vpředu + elektrické nastavování u řidiče |
S - vpředu + elektrické nastavování u řidiče |
Bezklíčové odemykání a startování |
S + otevírání víka kufru |
S |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Mlhovky |
S |
S - diodové |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 17 palců |
Díky akční nabídce je Toyota o 120 tisíc levnější než Kia, bez ní by byl cenový rozdíl naopak menší, jen 35 tisíc korun. Výbava obou vozů je poměrně srovnatelná - pro některé prvky je u Sorenta nutné zamířit o stupeň výše (což zvýší cenu), naopak RAV4 některé věci v nabídce postrádá úplně. Má totiž podobně jako korejský rival pevně dané výbavové stupně a příplatky sdružené prakticky jen do paketů.
Sorento je nicméně větší než RAV4, nabídne i třetí řadu sedadel, což může být poměrně silný argument ve prospěch korejského modelu. Hybridní pohon obou aut je téměř stejně silný, jakkoliv u Sorenta je elektromotor kombinován s přeplňovaným a u RAV4 s atmosférickým benzinovým motorem. Toyota má ale výrazně nižší emise CO2 na úrovni 100 až 101 g/km. U Kie je to 129 až 141 g/km. S tím souvisí i nižší spotřeba japonského automobilu. I RAV4 mimochodem v nadcházejících měsících dorazí na trh jako plug-in hybrid.