Souboj o nejlepší rodinné SUV. Nová Kia Sorento nastupuje proti Škodě Kodiaq a dalším

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 10. 2020 6:02
Segment SUV střední třídy je v Česku dlouhodobě kořistí Škody Kodiaq, která nechává konkurenty prodejními čísly daleko za sebou. Za devět měsíců letošního roku má na svém kontě už 4503 prodaných kusů. To taková Kia Sorento je jen na 46 kusech, za což ale může generační výměna. Právě začátkem října totiž začala česká Kia přijímat objednávky na čtvrtou generaci Sorenta. Porovnali jsme ji s Kodiaqem.

Konkurent číslo 3: Toyota RAV4 - od 774 900 Kč

Jako třetího soupeře jsme vybrali další prodejně úspěšné středně velké SUV - Toyotu RAV4. Ta patří také k jinak poměrně úzké skupině neprémiových modelů s hybridním pohonným ústrojím. Celkově je ale RAV4 menší než Sorento, a to ve všech směrech. Také nenabízí tři řady sedadel, auto je to striktně pětimístné.

Technické srovnání

Toyota RAV4 Kia Sorento
Rozměry (d/š/v): 4600/1855/1685 mm 4810/1900/1700 mm
Rozvor náprav: 2690 mm 2815 mm
Objem kufru (5 míst): 580/1690 l 697/2085 l
Benzinové motory: 2.0 Valvematic (129 kW) ----------
Naftové motory: ---------- 2.2 CRDi (148 kW)
Hybridní pohon: 2.5 Hybrid (160/163 kW) 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Cena od: 774 900 Kč 1 099 980 Kč

Zatímco RAV4 sází mimo hybridy na benzinové motory, Sorento naopak na turbodiesely. Je nutné podotknout, že Toyota nabízí jediný benzinový agregát s pohonem předních nebo všech kol a v obou případech je možné také volit mezi manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Hybrid má automat e-CVT vždy a výkon se liší podle poháněné nápravy - slabší znamená předokolku, silnější čtyřkolku.

Základní cena RAV4 je položená na 774 900 korunách a platí pro benzinový agregát s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za hybrid dá zájemce nejméně 909 900 korun, s pohonem všech kol pak 959 900 korun - v takovou chvíli jde ale o akční nabídku zvýhodněných výbavových verzí. Připomeňme, že nejlevnější hybridní Sorento přijde na 1 199 980 korun. Pro srovnání k Sorentu Exclusive jsme nakonec vybrali RAV4 Executive, která má s hybridní čtyřkolkou akční cenu od 1 079 900 korun.

Porovnání výbavy

RAV4 2.5 Hybrid 4×4 Executive Sorento 1.6 T-GDI HEV 4×4 Exclusive
Cena 1 079 900 Kč 1 199 980 Kč
Nouzové brzdění S S - cyklisté, chodci a odbočování
Udržování jízdního pruhu S S + následování v pruhu
Sledování mrtvého úhlu S N
Upozornění na dopravu za vozidlem S N
Asistent jízdy na dálnici N S
Čtení dopravních značek S S - rychlostní limity
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 8 palců S - 10,25 palce
Navigace N S
Digitální budíky N S
Vyhřívání volantu S S
Vyhřívání sedadel S - vpředu i vzadu + ventilace vpředu + elektrické nastavování u řidiče S - vpředu + elektrické nastavování u řidiče
Bezklíčové odemykání a startování S + otevírání víka kufru S
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Mlhovky S S - diodové
Litá kola S - 19 palců S - 17 palců

Díky akční nabídce je Toyota o 120 tisíc levnější než Kia, bez ní by byl cenový rozdíl naopak menší, jen 35 tisíc korun. Výbava obou vozů je poměrně srovnatelná - pro některé prvky je u Sorenta nutné zamířit o stupeň výše (což zvýší cenu), naopak RAV4 některé věci v nabídce postrádá úplně. Má totiž podobně jako korejský rival pevně dané výbavové stupně a příplatky sdružené prakticky jen do paketů.

Sorento je nicméně větší než RAV4, nabídne i třetí řadu sedadel, což může být poměrně silný argument ve prospěch korejského modelu. Hybridní pohon obou aut je téměř stejně silný, jakkoliv u Sorenta je elektromotor kombinován s přeplňovaným a u RAV4 s atmosférickým benzinovým motorem. Toyota má ale výrazně nižší emise CO2 na úrovni 100 až 101 g/km. U Kie je to 129 až 141 g/km. S tím souvisí i nižší spotřeba japonského automobilu. I RAV4 mimochodem v nadcházejících měsících dorazí na trh jako plug-in hybrid.

 

Právě se děje

Další zprávy