Svět patentů bývá šílený. Jednou chce Microsoft patentovat dálkový ovladač, který by zvyšoval cenu televizního obsahu, když přeskočíte reklamní sdělení nebo zopakujete scénu. Jindy se pak kvůli patentu na umístění webové reklamy hádá Yahoo s Facebookem.
Naštěstí o řadě patentů se dozvídáme ve fázi podání žádosti a nakonec třeba nikdy neskončí v praxi. Nejnovější příklad zvláštní patentové technologie pochází z dílny Googlu. Mohl by díky ní naslouchat cizím hovorům nebo se pomocí fyzických senzorů na telefonu dostat k informacím o teplotě, světle či zvucích.
Reklama na míru šitá prostředí
Jedinou útěchou by bylo, že by nevznikly rozsáhlé centrály s tisícovkami zaměstnanců, ale že by se o jistý druh špehování staraly elektronické přístroje. Technologie dle patentu od Googlu by totiž nezajímal obsah rozhovoru, ale zvuky v pozadí, které tvoří soubor informací o našem okolí. Z nich by se generovala cílená reklama. Ať už by se jednalo o počasí a reklamu na teplou bundu, nebo vlakové nádraží a prodej miniatur vlaků. Možností je nesčetně, otázkou spíš je, jak efektivně by dokázal přístroj rozlišit a definovat samotný hovor od zvukové kulisy. Významné je také to, aby tím nedošlo k narušení soukromí.
Uchýlit se k zabezpečené technice
Člověk aby začal vyhledávat specializované telekomunikační přístroje, jako je Enigma E2, který využívá šifrování hovorů a snad by dokázal zabránit i v přístupu tomuto nenechavému patentu. Ten se neomezuje jen na volání, ale také na obrázky či videa, v nichž by měl opět reagovat na podněty mimo hlavní rámec obsahu. Snad nám Google udělá v dubnu aspoň nějakou radost a raději se pochlubí se svým tabletem za dvě stě dolarů.