Microsoft má patent, kterým zpeněží přeskočení reklamy

Adam Fiala
27. 3. 2012 2:32
Televizní patent umožňuje kasírovat příjemce on-demand obsahu
Steve Ballmer na CES 2012
Steve Ballmer na CES 2012 | Foto: Reuters

Když si zadavatel televizní reklamy zaplatí za to, aby se jeho obsah dostal k divákovi, není příliš šťastný, když uživatel využije funkci přetočení nebo přeskočení reklamy. Jeho investované peníze přijdou vniveč. Microsoft však loni na podzim dostal potvrzení na patent, kterým by způsob zacházení s televizním obsahem prostřednictvím dálkového ovládání mohl doznat změn. Chytré nakládání s televizí by tak bylo dodatečně zpoplatněno.

Televizní obsah nabízený přes speciální služby

Podle všeho by se však návrh měl týkat obsahu, který je do televize nabízen skrz službu on-demand, tj. nikoli klasické digitální nebo kabelové vysílání. Prostřednictvím speciálního set-top boxu si divák vybírá z nabídky filmů či pořadů a sleduje je bez ohledu na vysílací schéma. U nás není systém on-demand tak zakořeněný, ale v Americe by mohl patent nadělat paseku. Obsah totiž nabízí velké stanice ABC, CBS, NBC a ABC. Na obdobném principu funguje i Netflix, ten nedávno rozjel podnikání i ve Velké Británii.

Přeskočení reklamy zvyšuje cenu

Mezi změny, které by případné využití patentu mělo za následky, patří například zacházení s reklamou, která je přiřazena k videosouboru. Když by divák reklamu přeskočil, mohla by cena videa stoupnout. Příplatek by se mohl účtovat za opakované přehrání scény. Jestli by však patent měl nějaké reálné využití, není jasné. Vždyť už nyní se může cena nabízeného filmu odvíjet od toho, jestli by ho chtěl divák s reklamami nebo bez, a upravit limit počtu zhlédnutí by nemělo představovat problém.

Pokud by došlo k pokusu využít dálkový ovladač s takovým patentem u klasického televizního obsahu, snadno by však vyvolal bouři nevole. Microsoft ale v dohledné době ani neplánuje projektovat patent do nějakého produktu. Hlavně se připravuje na uvedení Windows 8.

 

Právě se děje

Další zprávy