reklama

Praha vyžene z centra rikši používané nelegálně k reklamě

Pražský magistrát nechá na základě právní analýzy z centra metropole odstranit rikši, které majitelé provozoven neoprávněně využívají jako reklamní nosiče. V pondělí o tom rozhodli radní. Městu se dlouhodobě nedařilo přimět majitele k odstranění na základě zákona o pozemních komunikacích, památkového zákona ani městského nařízení o regulaci reklamy. Nyní chce na základě doporučení právníků využít ustanovení občanského zákoníku o tzv. svépomoci.

Zákoník stanovuje, že "každý si může přiměřeným způsobem pomoci k svému právu sám, je-li jeho právo ohroženo a je-li zřejmé, že by zásah veřejné moci přišel pozdě". To je podle radního města pro majetek Jana Chabra (TOP 09) i tento případ, kdy se samosprávě nedaří zajistit dodržování pravidel běžnými prostředky. Postup odstranění svépomocí se má týkat jenom těch případů, kdy nemá majitel k jejich umístění na veřejném prostranství právní oprávnění.

Schválený dokument se týká konkrétně rikš, které se nacházejí na Václavském a Staroměstském náměstí a v Celetné a Karlově ulici. Ty by měly zmizet v nejbližší době. "Předpokládáme, že začneme v příštích týdnech," řekl Chabr. Dodal, že stejně plánuje město postupovat v jiných obdobných situacích.

Podle schváleného dokumentu bude magistrát postupovat tak, že v případě neoprávněného umístěného předmětu podá podněty k příslušným úřadům stejně, jako to činil doposud. Nebude však čekat na výsledky řízení a sám kontaktuje majitele s výzvou o odstranění v přiměřené lhůtě, například sedmi dní. Součástí výzvy bude i upozornění, že jinak město předmět odstraní svépomocí. Pokud vlastník nevyhoví, magistrát věc odstraní, uskladní a majitele vyzve k převzetí. Součástí postupu je i podání jedné nebo více žalob na vlastníka.

Zdroj: ČTK

Praha rozšíří zákaz reklamy v centru, přibudou dvě nová pásma

Pražský magistrát rozšíří nařízení, kterým jsou zakázány plakáty, plachty a další reklamní nosiče v Pražské památkové rezervaci, na velkou část metropole. Ke stávajícímu nejpřísnějšímu omezení v historickém centru přibudou dvě pásma, první ve čtvrtích okolo rezervace a druhé sahající na jihu až na Nové Dvory, na severu do Troji, na východě do Malešic a na západě do Motola. Rozšíření by mělo začít platit v červenci příštího roku.

Rozšířením se podle schváleného dokumentu zvýší území podléhající regulaci ze zhruba devíti na více než 111 kilometrů čtverečních, tedy asi na dvanáctinásobek.

V Pražské památkové rezervaci se zákaz bude nově týkat i reklamních stojanů. V prvním novém pásu bude ze zákazu vyňata reklama šířená zvukem či obrazem, reklama na dopravních prostředcích, reklamní periodický tisk a reklamní převleky. V pásmu nejdále od centra budou zakázány pouze dodatečné konstrukce na dopravních prostředcích a reklamní plachty.

Zdroj: ČTK

Google po volbách v USA zablokuje volební reklamu

Společnost Google bude po amerických prezidentských volbách, které se uskuteční 3. listopadu, na své platformě blokovat volební reklamu. S odvoláním na mluvčí Googlu o tom informovala agentura Reuters. Podle zpravodajského webu Axios napsal Google svým inzerentům, že nebude po volebním dni zobrazovat reklamy "odkazující na kandidáty, volby a výsledky voleb vzhledem k tomu, že se letos bude sčítat bezprecedentní množství hlasů". Blokace by podle mluvčí Google mohla trvat týden i déle.

Zdroj: ČTK
Pokračovat