Masivní ozdoby v podobě červeného (Rudolfova) nosu na břiše a bílého ocásku na zádech nejsou masivní pro nic za nic. Ukrývají se v nich totiž malé projektory, které na zem promítají obraz vánočního stromku.
Jeho velikost je volena chytře tak, aby okolo svátečně oblečeného cyklisty vymezoval prostor 1,5 metru. Ten je přitom obecně považovaný za ideální odstup pro předjíždění jízdních kol v pomalejším (městském) provozu. Mimo město, tedy v rychlostech nad 50 km/h, jsou to metry dva.
Svítící obrys navíc dává v temném období roku smysl, protože cyklisté jsou hůře vidět, takže každý svítící prvek, který je může ochránit, pomůže. Tisková zpráva cituje výsledky průzkumu mezi cyklisty, 80 procent z nich považuje právě nebezpečně blízké předjíždění ze strany motoristů za nejnebezpečnější věc na silnici a devět z deseti něco podobného prý zažívá alespoň jednou každý týden.
Ač byl vánoční svetr podle všeho původně zamýšlený pro Fordovu kampaň "Share the road", která má propagovat vzájemnou ohleduplnost jednotlivých účastníků dopravy, na letošní Vánoce dostal nový rozměr, jehož se automobilka rovněž chytla. Vyznačený odstup má totiž pomoci také chodcům: dodržet společenské rozestupy, aby se díky nim omezilo šíření koronaviru.