Historie Favoritu by se podle přední masky dala rozdělit na tři období. To první lze datovat mezi září 1987 a srpen 1991, kdy se vyráběl model s původní asymetrickou maskou s logem vedle úzkého nasávacího otvoru. Druhé mezi srpnem 1991 a lednem 1993 se vyznačovalo celistvou maskou s logem uprostřed. Mírný vliv na tuto podobu měl koncern Volkswagen, který do Škodovky v dubnu 1991 podílově vstoupil.
V lednu 1993 pak přišla poslední vývojová fáze českého hatchbacku, která přinesla "knírek", tedy nasávací otvor umístěný přímo pod centrálním logem mladoboleslavské automobilky. Byla to jen jedna z 548 změn, které v tu dobu Favorit už zcela pod taktovkou Volkswagenu prodělal. Právě nejetý kousek z tohoto období se teď objevil na prodej na aukčním portále Collecting Cars. Prodejce z Řecka tvrdí, že jeho Favorit má najeto jen 34 km, což dokládá mimo jiné i tím, že v květnu letošního roku auto prošlo důkladnou technickou prohlídkou.
Ostatně přední sedadla mají ještě ochranné igelity a podle dostupné sady fotek auto zatím prakticky nenapadla koroze. Drobné šrámy za ty roky stání kdesi v garáži škodovka sice utrpěla, většinou jde ale jen o malé škody v podobě třeba poškrábané plastové kliky dveří. Poněkud netradičně působí některé drobné doplňky: ať už jde o barevné boční pruhy končící na zadním sloupku nápisem "Favorit", které kontrastují s bílým lakem karoserie, nebo loga "Bertone" na předních blatnících.
Ještě více netradiční je interiér s falešným dřevěným obložením, které tvoří nalepovací lišty. Že jde o verzi v nižší výbavě LX prozrazují především hodiny v přístrojové desce, dražší model GLX tam měl otáčkoměr. Výbava obsahuje také vyhřívané zadní okno, manuálně ovládaná boční okna a zrcátka nebo sklopná opěradla zadních sedadel. Vyjma prostředního sedadla vzadu mají všechna místa opěrky hlav, vzor čalounění pak odpovídá době vzniku počátkem 90. let, kdy byly podobné barevné prvky v kurzu.
Třináctipalcová kola by podle prodejce měla mít stále originální pneumatiky Barum, které však podle zmíněné technické prohlídky budou vyžadovat výměnu. Pod kapotou je samozřejmě atmosférická zážehová třináctistovka ve slabší verzi s označením 135 a výkonem 40 kW, ale už s jednobodovým vstřikováním paliva Bosch. Na přední kola pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka. Během prohlídky v květnu letošního roku bylo podle prodávajícího vyměněno palivové čerpadlo, dále je nová také baterie, vodní pumpa, olej a olejový filtr nebo brzdové destičky. Součástí vozu je i originální rezerva s nářadím, náhradní díly a původní manuál a prospekt Favoritu.
Prodejce škodovku prodává prostřednictvím aukce bez nejnižší ceny, to znamená "od koruny". V době tvorby článku přihazovalo celkem pět lidí, nejvyšší nabídka byla na 1500 eurech, v přepočtu necelých 37 tisících korunách. Vzhledem k tomu, že aukce končí až ve čtvrtek o půl deváté večer, dá se očekávat, že částka ještě poroste. Jak už bylo řečeno, auto stojí v Athénách, prodejce ale nabízí bezplatný transport Favoritu do německého Frankfurtu nad Mohanem, kam je to z Česka přece jen o něco blíž.