Dvacetikilometrový úsek silnice první třídy číslo jedenáct, která začíná na hranicích Královéhradeckého kraje a končí ve směru na Šumperk u křižovatky se silnicí druhé třídy číslo 311, je podle aktuální statistiky evropského programu EuroRap v ČR místem, kde hrozí nejvyšší riziko smrtelné dopravní nehody, případně nehody s vážnými následky na zdraví.
Podle nové rizikové mapy České republiky, která se sestavuje na základě statistiky dopravních nehod od policie, ale započítává třeba i stupeň intenzity dopravy na tom kterém úseku, je v Česku aktuálně zhruba čtyři procenta silnic 1. třídy a dálnic, které spadají do kategorie Vysoké riziko vážných nehod. Středně vysoké riziko pak platí pro dalších šestnáct procent úseků.
Nejvíce problematických silnic se nachází v Pardubickém, Zlínském a Ústeckém kraji. Naopak žádná silnice s nejvyšším rizikem není v Jihočeském, Plzeňském, Královéhradeckém, Jihomoravském kraji a na Vysočině. Nejvíce silnic, na nichž je nejmenší riziko fatálních nehod, se v současnosti nachází v Olomouckém kraji. Do kategorie nízké riziko zde spadá 40 procent silnic.
V Česku je stále vyšší počet usmrcených lidí v přepočtu na milion obyvatel, než je průměr v Evropské unii. Podle poslední statistiky z roku 2014 o 27 procent, přičemž stav se počátku tisíciletí soustavně zhoršuje.
Podle zkušeností odborníků z projektové organizace AF-Cityplan, v současnosti v Česku zůstává kolem silnic stále obrovské množství nebezpečných prvků jak přímo na silnicích, tak i v jejich bezprostřední blízkosti. "Jde například o kolmé stěny betonových propustků v příkopech, stromy vrůstající přímo do tělesa vozovky nebo i billboardy, Přitom náprava by často nestála více než několik desetitisíců korun," uvádí dopravní specialista AF Cityplan Pavel Suntych.