Jan Matoušek
17. 7. 2018 12:41
Se sloganem "první český hybridní vůz" přichází na český trh omlazená podoba Hyundai Tucson. Ono titulování jihokorejského modelu za český je stále poměrně kontroverzní, nicméně jiné hybridní auto vyrobené v České republice zatím (až do příchodu plug-in hybridního Superbu) koupit nelze. Facelift populárního kompaktního SUV ale není jen o novém pohonném ústrojí. V Nošovicích produkovaný vůz dostal i upravený vzhled a nové prvky výbavy. Kolik stojí, se podívejte do galerie.
První hybrid z České republiky
Omlazený Tucson se může pyšnit, pro někoho kontroverzně, titulem prvního sériového hybridu z České republiky. V nabídce se totiž objeví systém s napětím 48 V. Skládá se z naftového čtyřválce 2.0 CRDi, lithium-iontového akumulátoru, mild-hybridního startér-generátoru a měniče napětí stejnosměrného proudu. Při akceleraci podporuje startér-generátor spalovací motor výkonem 12 kW, akumulátor se pak dobijí prostřednictvím rekuperace kinetické energie. Hyundai udává snížení spotřeby a emisí CO2 o 7 procent, přesná čísla nicméně zatím neuvedl. Na českém trhu bude mild-hybridní jednotka spojena se šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. A pokud nepotřebujete nejsilnější turbodiesel, stejným mild-hybridem bude od jara příštího roku i menší 1.6 CRDi.