První český hybrid není za hubičku. Hyundai Tucson nabízí po modernizaci i levnější verze

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 7. 2018 12:41
Se sloganem "první český hybridní vůz" přichází na český trh omlazená podoba Hyundai Tucson. Ono titulování jihokorejského modelu za český je stále poměrně kontroverzní, nicméně jiné hybridní auto vyrobené v České republice zatím (až do příchodu plug-in hybridního Superbu) koupit nelze. Facelift populárního kompaktního SUV ale není jen o novém pohonném ústrojí. V Nošovicích produkovaný vůz dostal i upravený vzhled a nové prvky výbavy. Kolik stojí, se podívejte do galerie.
Foto: Hyundai

Nejen hybrid

Nejen s hybridním motorem však bude na českém trhu Tucson k dispozici. Benzinová nabídka začíná u 1.6 GDI s výkonem 97 kW a pohonem předních kol v kombinaci s manuálním šestikvaltem. Přeplňovaná 1.6 T-GDI má 130 kW a na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Naftová paleta začíná u 1.6 CRDi s výkonem 85 nebo 100 kW. Slabší motor má pohon přední nápravy, silnější pohon obou náprav. Na výběr zůstává manuál nebo dvouspojkový automat (pro verzi se 100 kW). Vrcholem nabídky, mimo mild-hybrid, je naftový dvoulitr CRDi s výkonem 136 kW a pohonem všech kol. Manuální ústrojí lze zaměnit za osmistupňový automat.

Jakákoliv automatická skříň pak zájemce přijde na 55 tisíc korun.

 

Právě se děje

před 29 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy