Konkurent číslo 2: Volkswagen Tiguan - od 689 900 Kč
Volkswagen Tiguan v nedávné době prošel modernizací, která jej o něco přiblížila především novému Golfu. A to jak po stránce vizuální, tak po stránce použitých technologií. Velikostně se ale auto nezměnilo a je prakticky stejně velké jako nový Tucson. Rozdíly jsou naprosto minimální, snad jen zavazadelník německého vozu je podle zvolené motorizace korejského modelu někdy o kousek objemnější.
Technické srovnání
|
Volkswagen Tiguan |
Hyundai Tucson |
Rozměry (d/š/v): |
4509/1839/1635 mm |
4500/1865/1650 mm |
Rozvor náprav: |
2679 mm |
2680 mm |
Objem kufru: |
615/1655 l |
546-620/1725-1799 l (dle motoru) |
Benzinové motory: |
1.5 TSI (110 kW) |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
Naftové motor: |
2.0 TDI (110/147 kW) |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Hybridní pohon: |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
689 900 Kč |
529 990 Kč |
Hyundai má v současné době širší nabídku motorů, což ale nemusí platit věčně. Volkswagen by měl nabídnout třeba silnější dvoulitrové TSI o výkonu 140 nebo 180 kW, sportovní verzi R s 235 kW nebo plug-in hybrid se 180 kW. Klasický hybrid ale pod kapotou německého SUV, jako v případě Tucsonu, k vidění nebude. Pohon všech kol dodává VW zatím pouze k naftovým motorizacím. Momentálně je tak možné vybírat z více čtyřkolek u auta z moravskoslezských Nošovic. To je mimo jiné také levnější, a to porovnáváme varianty se stejně silným přeplňovaným čtyřválcem. Výbava základních variant je pak víceméně srovnatelná.
Níže v tabulce najdete cenové a výbavové porovnání variant s naftovým motorem - u Tusconu se 100 kW a u Tiguanu se 110 kW -, pohonem všech kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Drobný rozdíl je tak jen v tom, že u Hyundai je potřeba povinně zvolit mild-hybridní verzi, jinak se silnější turbodiesel ani nenabízí. Oba modely jsme porovnali v nejvyšší nabízené výbavě - u VW se jménem Elegance přesahuje hranici milionu korun, u Hyundai se jménem Style zůstává o asi 90 tisíc pod ní.
Porovnání výbavy
|
Tiguan 2.0 TDI 4×4 DSG Elegance |
Tucson 1.6 CRDi MHEV 4×4 DCT Style |
Cena |
1 073 900 Kč |
909 990 Kč |
Nouzové brzdění |
S - chodci |
S - cyklisté a chodci |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Sledování mrtvých úhlů |
S |
S - aktivní |
Upozornění na dopravu při couvání |
S |
S - aktivní |
Asistent jízdy na dálnici |
+5 500 Kč |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - třízónová automatická |
S - třízónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 8 palců |
S - 10,25 palce |
Navigace |
+14 400 Kč |
S |
Bezdrátové dobíjení telefonů |
+11 100 Kč |
S |
Digitální budíky |
S - 10,25 palce |
S - 10,25 palce |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické parkování |
S |
N |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Elektrické víko kufru |
S |
S |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu Matrix i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Střešní ližiny |
S |
S |
Litá kola |
S - 18 palců |
S - 18 palců |
Stejně jako u základních variant platí i u těch vrcholných výše porovnávaných, že Hyundai je levnější než Volkswagen při relativně podobné výbavě. Stejně jako u Karoqu platí, že nějaký prvek má navíc Tucson, jiný zase Tiguan. Nutno ale podotknout, že více se musí připlácet u VW, naopak Hyundai například neumí nabídnout věci jako automatické parkování nebo přední diodová Matrix světla (ale má zase třeba volitelně kamerové sledování mrtvých úhlů). Stále také platí, že Volkswagen je možné dovybavit celou řadou prvků, a to i jednotlivě, kdežto u Hyundai v nejvyšší výbavě Style je drtivá většina příplatků soustředěna do jediného paketu. U nižších verzí výbavy pak ani taková možnost neexistuje.
Při stejné velikosti, relativně podobné výbavě a srovnatelné technice je ale Hyundai na papíře levnější, což ještě zdůrazňuje 70tisícové zvýhodnění. Platí to pro základní i srovnávaný prakticky nejvyšší model. Takové rozložení karet mezi VW a Hyundai nicméně na trhu rozhodně není žádnou novinkou.