Nový Hyundai Tucson zdražil, stojí od 530 tisíc. Jak obstojí proti Karoqu a dalším?

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 10. 2020 6:02
Jednou z hlavních novinek druhé poloviny roku, která má v pase napsané jako místo vzniku Českou republiku, je Hyundai Tucson. Poslední generace kompaktního SUV má extravagantní design, zcela nové motory a konečně také české ceny. A i když pod půl milionu nejdou, stále patří model z Nošovic poměrem ceny a výbavy mezi výhodnější zástupce své třídy. Podívejte se na ceník i srovnání s konkurencí.

Konkurent číslo 1: Škoda Karoq - od 515 900 Kč

Kdo jiný než další české SUV by mělo být pro Hyundai Tucson největším soupeřem. Tím spíš, když je Škoda Karoq nejprodávanějším modelem své části trhu a Tucson je číslo dvě. Hyundai je přitom o něco větší než Škoda - a to nejen délkou, ale poměrně výrazně i rozvorem náprav. Velikost zavazadelníku se u Tucsonu odlišuje dle zvolené motorizace. Největší objem má benzinový motor, nejmenší naftový mild-hybrid. Škoda ale Hyundai poráží alespoň nabídkou systému VarioFlex, tedy posuvné zadní lavice, kterou lze v případě potřeby i vyjmout. Stojí nicméně 12 800 korun.

Technické srovnání

Škoda Karoq Hyundai Tucson
Rozměry (d/š/v): 4382/1841/1624 mm 4500/1865/1650 mm
Rozvor náprav: 2624 mm; 2629 mm (4×4) 2680 mm
Objem kufru: 521/1630 l; 479-588/1605-1810 l (VarioFlex) 546-620/1725-1799 l (dle motoru)
Benzinové motory: 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW) 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW)
Naftové motor: 2.0 TDI (110 kW) 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Hybridní pohon: ---------- 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Cena od: 515 900 Kč 529 990 Kč

Také nabídkou motorů model z Nošovic SUV z Kvasin (a teď už i z Bratislavy - čtěte zde) předčí. Nabízí plnohodnotný hybrid, několik mild-hybridů a také výše položenou výkonovou špičku. Zatímco Tucson má již v základu 110kW čtyřválec s turbodmychadlem, Karoq se musí spokojit s 81kW přeplňovaným tříválcem. To vše za navíc prakticky stejnou cenu. Nabídka Karoqu v aktuálním ceníku ale ještě není zcela kompletní, přibýt by do něj měl třeba i 85 kW turbodiesel. Mimochodem zatímco Hyundai má pohon všech kol alespoň volitelně u většiny motorů, u Karoqu je to pouze 110kW TDI v kombinaci s dvouspojkovým automatem.

Pro srovnání se Škodou Karoq jsme u obou aut zvolili 110kW přeplňované čtyřválce. Právě benzinové motory v prodejích o obou modelů zatím v letošním roce převažují. A jakkoliv by u Tucsonu bylo možné zůstat v základní výbavě za akčních 529 990 korun, zvolili jsme nakonec tu druhou s názvem Comfort za 589 990 korun. U Škody Karoq je pro 110 kW potřeba sáhnout minimálně po druhé nejnižší výbavě Ambition minimálně za 623 900 korun, stejné peníze ale stojí i lépe vybavený akční model 125 let, proto jsme do srovnání vybrali ten.

Porovnání výbavy

Karoq 1.5 TSI 125 let Tucson 1.6 T-GDI Comfort
Cena 623 900 Kč 589 990 Kč
Nouzové brzdění S - cyklisté a chodci S - cyklisté a chodci
Udržování jízdního pruhu +20 600 Kč (vč. sledování slepých úhlů) S
Tempomat S S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 8 palců S - 8 palců
Digitální budíky N S - 10,25 palce
Vyhřívání volantu S N
Vyhřívání sedadel S - vpředu N
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu S - vzadu + kamera
Bezklíčové startování S N
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Střešní ližiny S S
Litá kola S - 16 palců S - 17 palců

I kvůli akční slevě 60 tisíc korun je Hyundai Tucson levnějším z dvojice konkurentů. A je levnější ve více výbavách, nejen v této porovnávané. Například do ceny Karoqu 125 let by se korejský model dostal v ještě vyšší variantě Smart. Výbava obou aut je ale jinak u v tabulce zmíněných variant porovnatelná. Tu má nějaký prvek navíc Škoda, tu Hyundai. Model s okřídleným šípem je možné více individualizovat než Tucson - ten je prostě třeba vzít tak, jak je nakonfigurován.

Výhodnější je nakonec čistě tabulkově Hyundai, který je větší, s podobně silným motorem o něco levnější a nabízí porovnatelnou výbavu jako Karoq. Pro někoho může být výhodou i nabídka hybridního pohonného ústrojí. Na osobním vkusu je potom vzhled obou automobilů, obecně je ale Škoda ta konzervativnější a Hyundai ten více avantgardní.

 

Právě se děje

Další zprávy