Nový Hyundai Tucson zdražil, stojí od 530 tisíc. Jak obstojí proti Karoqu a dalším?

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 10. 2020 6:02
Jednou z hlavních novinek druhé poloviny roku, která má v pase napsané jako místo vzniku Českou republiku, je Hyundai Tucson. Poslední generace kompaktního SUV má extravagantní design, zcela nové motory a konečně také české ceny. A i když pod půl milionu nejdou, stále patří model z Nošovic poměrem ceny a výbavy mezi výhodnější zástupce své třídy. Podívejte se na ceník i srovnání s konkurencí.

Porovnání s předchůdcem

Vzhledem k tomu, že Hyundai stále nabízí ze skladových zásob i minulou generaci Tucsonu, nabízí se také mezigenerační srovnání. Primárně je novinka o kousek větší než předchůdce. Má také větší zavazadlový prostor, jehož konečná velikost je ale u obou modelů ovlivněna zvoleným motorem.

Technické srovnání

Hyundai Tucson starý Hyundai Tucson nový
Rozměry (d/š/v): 4480/1850/1655 mm 4500/1865/1650 mm
Rozvor náprav: 2670 mm 2680 mm
Objem kufru: 459-488/1449-1478 l 546-620/1725-1799 l (dle motoru)
Benzinové motory: 1.6 GDI (97 kW), 1.6 T-GDI (130 kW) 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW)
Naftové motor: 1.6 CRDi (85/100 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW), 2.0 CRDi (136 kW), 2.0 CRDi MHEV (136 kW) 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Hybridní pohon: ---------- 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Cena od: 449 990 Kč 529 990 Kč

Starý Tucson má oproti tomu novému navíc především silný turbodiesel. Jeho přítomnost nejspíše částečně nahrazuje hybrid, který je novinkou. Stejné je to i s chystaným plug-in hybridem. Končící provedení má aktuálně také nižší startovací cenovku - to mimo jiné i kvůli slabšímu atmosférickému základnímu čtyřválci. Co končícímu modelu také chybí, je benzinový mild-hybrid. Pohon všech kol se u staršího Tucsonu nabízel standardně nebo za příplatek ke všem motorům vyjma nejslabšího benzinového a naftového čtyřválce.

Že je novinka také dražší, podporuje lepší výbava vozu. Především asistenční systémy jako nouzové brzdění nebo udržování jízdního pruhu jsou už standardem, starý Tucson je ale měl jen v nejvyšší výbavě Style - stejně jako třeba sledování mrtvého úhlu. Tady je generační posun vidět. Zároveň se třeba ve formě upozornění na cestující vzadu, varování pro bezpečné vystupování nebo kamerového sledování slepých úhlů objevují i prvky, které předchozí Tucson ani mít nemohl. 

Ale poskočila i úroveň komfortní výbavy - standardní pětipalcové rádio s černobílým displejem nahradilo rádio s osmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou. To bylo dříve, navíc s o palec menším displejem, součástí až druhé nejvyšší výbavy. Rozšířila se i nabídka dostupných prvků třeba o 10,25palcové digitální budíky, stejně velkou navigaci nebo dálkové parkování pomocí klíčku, diodová světla má pak bez příplatku už druhá nejnižší výbava. Ostatně podívejte se na rozdíl ve výbavě úplně nejlevnějších Tucsonů:

Porovnání výbavy

starý Tucson 1.6 GDI Start nový Tucson 1.6 T-GDI Start
Cena 449 990 Kč 529 990 Kč
Nouzové brzdění N S - cyklisté a chodci
Udržování jízdního pruhu N S
Tempomat +10 000 Kč (paket Plus) S
Klimatizace S - manuální S - manuální
Rádio S - černobílý pětipalcový displej S - barevný dotykový 8palcový displej
Kožený volant +10 000 Kč (paket Plus) S
Parkovací kamera N S
Automatické stěrače S S
Kola ocelová - 17 palců ocelová - 17 palců

Nový Hyundai Tucson je zkrátka přes vyšší cenu lépe vybaven a má silnější a modernější motor, čímž se rozdíl prakticky smazává. Na druhou stranu výprodej skladových zásob starého modelu znamená, že by mělo být možné narazit na dobře vybavený kousek za poměrně zajímavou cenu, která může být nižší než ceníková. 

 

Právě se děje

Další zprávy