Nový Hyundai Tucson zdražil, stojí od 530 tisíc. Jak obstojí proti Karoqu a dalším?

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 10. 2020 6:02
Jednou z hlavních novinek druhé poloviny roku, která má v pase napsané jako místo vzniku Českou republiku, je Hyundai Tucson. Poslední generace kompaktního SUV má extravagantní design, zcela nové motory a konečně také české ceny. A i když pod půl milionu nejdou, stále patří model z Nošovic poměrem ceny a výbavy mezi výhodnější zástupce své třídy. Podívejte se na ceník i srovnání s konkurencí.

Konkurent číslo 3: Kia Sportage - od 499 980 Kč

Opomenout nesmíme ani konkurenci tak trochu z vlastní stáje - žilinskou Kiu Sportage, která je ale výrazně starší než Tucson - představila se už na podzim roku 2015. Přesto velikostně za novějším Hyundai výrazněji nezaostává. Rozvor má kupříkladu jen o 10 mm kratší. Výrazně menší je akorát zavazadlový prostor, přičemž podobně jako Hyundai, i Kia se objemem odlišuje podle zvolené pohonné jednotky.

Technické srovnání

Kia Sportage Hyundai Tucson
Rozměry (d/š/v): 4485/1855/1645 mm 4500/1865/1650 mm
Rozvor náprav: 2670 mm 2680 mm
Objem kufru: 439-503/1428-1492 l 546-620/1725-1799 l (dle motoru)
Benzinové motory: 1.6 GDI (97 kW), 1.6 T-GDI (130 kW) 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW)
Naftové motor: 1.6 CRDi (100 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Hybridní pohon: ---------- 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Cena od: 499 980 Kč 529 990 Kč

Kia na rozdíl od svých soupeřů používá v základu stále ještě atmosférický benzinový motor. Nejspíše i proto se povedlo udržet základní cenu pod hranicí půl milionu korun, jakkoliv za to může i aktuální sleva. Ta se podle výbavy a motoru pohybuje mezi 40 a 110 tisíc korunami. Každopádně je Sportage v základu levnější a nabízí také odlišnou nabídku motorů než Hyundai. Chybí v ní benzinové mild-hybridy stejně jako klasický hybrid. Naopak 100kW 1.6 CRDi jde u Kie koupit i bez částečné elektrifikace. Pohon všech kol pak Sportage nabízí volitelně ke 130kW benzinovému motoru a standardně k naftovému mild-hybridu. Bez něj se naftový agregát s pohonem 4×4 prodává už jen ze skladových zásob.

Ceny obou automobilů jsou v porovnatelných verzích velmi podobné. V porovnání v tabulce níže tak najdete benzinové turbomotory (u Tucsonu s částečnou elektrifikací) s výkonem 130/132 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Výbava u obou je druhá nejvyšší, u Sportage se jménem Top, u Tucson Smart.

Porovnání výbavy

Sportage 1.6 T-GDI Top Tucson 1.6 T-GDI MHEV Smart
Cena 664 980 Kč 659 990 Kč
Nouzové brzdění +45 000 Kč (paket Tech - chodci) S - cyklisté a chodci
Udržování jízdního pruhu S S
Sledování mrtvých úhlů +45 000 Kč (paket Tech) S
Upozornění na dopravu při couvání +45 000 Kč (paket Tech) S
Tempomat S S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 8 palců S - 8 palců
Navigace S +25 000 Kč (10,25 palce)
Bezdrátové dobíjení telefonů +45 000 Kč (paket Tech) S
Digitální budíky N S - 10,25 palce
Vyhřívání volantu S S
Vyhřívání sedadel S - vpředu S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Střešní ližiny S S
Litá kola S - 17 palců S - 17 palců

Tucson v porovnávaných verzích nabízí za podobné peníze přece jen o kousek více muziky, především tedy v oblasti asistenčních systémů. Seznam komfortních prvků je u obou modelů dost podobný, oba přitom trpí na to, že si nelze připlácet za jednotlivé prvky. K nouzovému brzdění u Sportage je tak potřeba zaplatit celý paket i s dalšími prvky - vedle těch v tabulce třeba i s elektrickým víkem kufru nebo adaptivním tempomatem. U Hyundai je pak zase nutné připlácet za navigaci, což je jeden ze čtyř prvků, který u této výbavy zvolit lze.

Celkově jsou obě modely na papíře relativně dost vyrovnané. Mají podobnou velikost, s výjimkou objemu kufru, a podobnou cenu, ale Tucson přece jen nabízí o něco bohatší výbavu - aspoň co do standardních asistenčních systémů. A to nejen ve výše srovnávané, ale třeba také základní verzi. Zaryté odpůrce přeplňování ale může Sportage přesvědčit nabídkou atmosférického benzinového motoru.

 

Právě se děje

Další zprávy