Na třídenní cestu přes Polsko a Pobaltí do finského Tampere vyrážejí Favority hned dva. Posádku prvního tvoří Martin Frei za Aktuálně.cz a František Dvořák z motoristické sekce serveru iDnes. Za volantem druhého se střídá modelka Andrea Bezděková s moderátorem Tomášem Zástěrou.
Vozidla na akci propůjčili soukromí majitelé, které automobilka ulovila na sociálních sítích. Můžete si hodit korunou, čí odvahu ocenit víc. Většina z nás motoristických fanoušků má nějaké starší auto doma a jen málokdo by ho půjčil cizím lidem na takový výlet.
Také automobilky dnes raději mluví o zelené budoucnosti, než aby se vracely k tomu, co je živilo před třiceti lety. Natož vydávat historickou techniku a vlastní reputaci všanc takové dálce.
Favorit ovšem není jen tak nějaké staré haraburdí. Je to auto, které psalo historii. V roce 1990 Volkswagen projevil zájem o Škodu právě proto, že tamní konstruktéři dokázali navzdory rozkladu socialistického hospodářství postavit auto konkurenceschopné i na Západě.
Doufejme, že letos podají konkurenceschopný výkon i čeští hokejisté. Neváháme je hlasitě podpořit, a tak jsme také okamžitě kývli na nápad vyrazit na nedělní zápas proti Švédsku touto neobvyklou cestou. Čekají nás bezmála dva tisíce kilometrů.
Vůz, který máme k dispozici, má najeto pouhých 37 tisíc kilometrů, takže odpovídá stavu ceněného, zachovalého, ale i plně provozuschopného veterána. Před tak dlouhou cestou ale samozřejmě absolvoval preventivní prohlídku.
Jak se můžete přesvědčit na snímcích, pověst nelhala a zkušení mechanici neměli mnoho práce. Doufejme, že ji nebudou mít ani jejich kolegové v Litvě nebo v Estonsku. Při vyhlášené jednoduchosti a dobrácké povaze Favoritu ale nemáme velké obavy. Palce je třeba držet hlavně hokejové reprezentaci.