Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: Volkswagen

Volkswagen 2.5 TDI-PD (2003 až 2009)

Zatímco pětiválec ve starém Transporteru T4 z devadesátých let patřil k vyhledávaným a technicky jednoduchým nezmarům, generaci T5 vytrestala snaha o modernu. Do hliníkového bloku byly elektrochemicky nastříkány syntetické kluzné povrchy, které se časem rozdrolily a válce ztratily kompresi. Po 200 000 km se vyviklaly mechanické vstřikovací jednotky nad každým válcem, ztratily těsnost a tlačily naftu do oleje. Některé verze měly filtr pevných částic, který nedokázaly vypalovat, a opakované pokusy výrazně ředily olej naftou. Čerpadlo chlazení při netěsnosti tlačilo vodu dovnitř motoru, takže dále kontaminovala olej a přispěla k zadření na klice. K tomu ještě praskaly hlavy. Mnohem spolehlivější dvoulitr montovaný od roku 2010 si dosud drží astronomické ceny. Jenže koupit levné 2.5 TDI a platit 200 000 Kč za všechny jeho zrady vyjde nakonec nastejno.

 

Právě se děje

Další zprávy