Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: Škoda Auto

Škoda 2.0 TDI Piezo-PD (2006 až 2008)

Takhle stará historka už mohla být taktně promlčena, kdyby se netýkala zrovna ikonické Octavie RS TDI, která se v bazarech dodnes těší zájmu mladších a méně majetných nadšenců. Šlo o poslední fázi experimentu Volkswagenu s "náklaďákovým" vstřikováním Pumpe-Düse, které poskytovalo vysoký výkon za cenu špinavých emisí. Když normy přituhovaly a bylo nutné nasadit výfukové filtry pevných částic, začaly problémy - starý primitiv neuměl saze dost rychle vypálit a filtry se ucpávaly. Záchrana v podobě piezoelektricky ovládaných vstřikovačů naprosto selhala, trysky se rychle zanášely karbonem a naftu rozprašovaly ještě hůř, což kromě potíží s výfukovým filtrem a ředěním oleje naftou vedlo i k propáleným pístům. Výrobce nakonec sáhl k velmi nepohodlnému řešení: trysky každých 30 000 km vymontovat a vyčistit ultrazvukem. Dodatečnou ironií je, že ani přechod ke common railu na jaře 2008 všechno nezlepšil. Spolehlivé jsou až ročníky 2011 a 12.

 

Právě se děje

Další zprávy