Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

BMW řady 3 - 1997

Testovanému BMW řady 3 generace E36 s čelním airbagem se v roce 1997 nedařilo. Sedan získal původně dvě hvězdičky, o jednu ale dodatečně přišel. Struktura karoserie se při čelním nárazu ukázala jako nestabilní s vysokým rizikem život ohrožujících zranění pro hrudník řidiče. Výrazný posun volantu by rovněž mohl způsobit vážná zranění. Posunutý brzdový pedál ohrozil řidičova chodila, tuhá struktura v oblasti kolen či pánve rovněž znamenala riziko těžších zranění. Při bočním nárazu BMW dobře ochránilo hlavu i pánev řidiče, v ohrožení je tak především hrudník.

Na záznam nárazového testu se podívejte na dalším záložce.

 

Právě se děje

Další zprávy