Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Crash test Citroënu Xantia z roku 1997
Crash test Citroënu Xantia z roku 1997 | Video: Euro NCAP

Na další stránce jsou podrobnosti k nárazovému testu auta Saab 900 z roku 1997.

 

Právě se děje

před 40 minutami

Ázerbájdžán převzal od Arménie další oblast na Karabachu

Ázerbájdžán převzal od Arménie kelbadžarský okres, druhý ze tří trojice regionů, k jejichž předání Baku se Jerevan zavázal v dohodě o ukončení bojů v Náhorním Karabachu. Uvedla to agentura AFP s odvoláním na ázerbájdžánské ministerstvo obrany.

Ázerbájdžánská armáda vstoupila do kelbadžarského okresu v noci na středu středoevropského času, kdy na místě bylo již po půlnoci. Stalo se tak poté, co ženisté vyčistili horské silnice na trase vojsk od min.

K předání okresu mělo podle dohody původně dojít už 15. listopadu, Baku však termín prodloužilo o deset dní s odvoláním na humanitární důvody. Uvedené tři okresy obklopují samotný Karabach.

Zdroj: ČTK
Další zprávy