Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Saab 900 - 1997

Ani Saab 900 nedopadl při čelním nárazu dobře. Přední část vozu se ukázala jako nestabilní, A-sloupek se posunul výrazně vzad, čímž u řidiče zmizela strukturální stabilita kabiny. Také poloha volantu se nárazem změnila, přičemž Euro NCAP upozorňuje především na riziko zranění různě vysokých řidičů s různou polohou sedadla. Vysoké riziko zranění hrudníku mají na svědomí pásy. Také při bočním nárazu byla nejvíce ohrožena oblast hrudníku, organizace dokonce píše o život ohrožujících zraněních.

Dodejme, že Saab 900 byl testován v roce 1997 a ve výbavě měl čelní airbagy. Původní dvouhvězdičkové hodnocení mu následně bylo sníženo na jednohvězdičkové.

Na záznam crash testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy