Nejviditelnějším poznávacím znamením omlazené Škody Karoq je upravený vnější vzhled. Přední světla jsou nově užší a navazují na naopak širší masku chladiče. Přepracován byl i nárazník, po jehož stranách jsou vzduchové clony usměrňující obtékání vzduchu. Celkově by měla přední část vozu podle šéfdesignéra Škody Olivera Stefaniho působit mohutněji.
Hlavní světla jsou nejen užší, ale dávají Karoqu také "čtyřokou" grafiku. Ne, Škodovka se nevrátila k děleným reflektorům ze třetí Octavie, ale ve vrcholné verzi nabídne kompaktní SUV poprvé maticová diodová světla se stálým dálkovým svícením a dělenými LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou. Je to však funkce vyhrazená jen nejdražším diodovým světlům. Standardní LED svícení má ve spodních světlech i nadále "pouze" mlhovky. A ještě jedna změna - lišta denního je nově rozdělená, což Karoq opticky odlišuje od jiných modelů značky.
Přesuneme-li se dozadu, asi nejvýraznější změnu představuje nový tvar skupinových svítilen. Už vizuálně netvoří písmeno C, byť jej nadále nosí ve světelném podpisu. Podobné jsou ale třeba nové Fabii nebo Octavii, jejich součástí jsou také animované blinkry. I vzadu se dbalo na aerodynamiku, Karoq tak dostal delší zadní spoiler nebo nový tvar nárazníku s difuzorem.
Chybět nebudou ani litá 17- a 19palcová kola s aerodynamickými kryty, respektive 18palcové disky s aerodynamickým tvarem. Další novinku představují opět aerodynamické kryty palivové nádrže u verze s pohonem 4×4. Celkově se omlazený Karoq chlubí součinitelem odporu vzduchu cx na úrovni 0,30, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě. Paletu barev karoserie doplnily oranžová Phoenix a šedá Graphite.
Zelenější je nový Karoq v kabině. Ne že by si mohl zákazník vybrat čalounění tímto odstínem, ale potahy mohou být vyrobeny z ekologické látky, využívající veganské, částečně recyklované a recyklovatelné materiály. Standardem se během příštího roku stanou osmipalcové digitální budíky, které bude ve vyšších výbavách možné volitelně nahradit displejem s úhlopříčkou 10,25 palce a pěti režimy zobrazení. Na středovém panelu pak bude možné osmipalcovou dotykovou obrazovku vyměnit za systém s 9,2palcovým displejem a navigací.
Novinku v příplatkové výbavě od stupně Style představuje elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí. Naopak stálicí výbavy je systém posuvných a vyjímatelných samostatných zadních sedadel VarioFlex. Zavazadelník s nimi má 479-588 až 1605 litrů (standardně 521 až 1630 litrů), po vyjmutí z vozu dokonce 1810 litrů.
Motory z čistější řady Evo, která má nižší emise CO2 i NOx, dostal Karoq už loni na podzim. Žádné výraznější změny se tak pod kapotou neodehrály. Základem je litrový tříválec s výkonem 81 kW, následují čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW a turbodiesel 2.0 TDI s 85 nebo 110 kW. Motory s výkonem 85 kW a vyšším mají volitelně dvouspojkový automat DSG, silnější z turbodieselů k němu standardně přidává ještě pohon všech kol.
Výhradně pro verzi Sportline je pak určený 140kW benzinový dvoulitr s dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol, který v nabídce sportovně laděného modelu doplňuje 110kW TSI i TDI. Vizuálně pak tuto verzi poznáte podle černých detailů karoserie a interiéru, 18- nebo 19palcových kol s aerodynamickými kryty, standardních maticových světlometů nebo sportovních sedadel a volantu. Součástí standardní výbavy vozu je i adaptivní podvozek.
Novinky budou ve skladbě výbavových stupňů. Tisková zpráva uvádí, že Karoq bude k dispozici v provedení Ambition, Style, Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Obě varianty Exclusive přitom v českém ceníku doposud chyběly, naopak se vytratila základní verze Active. Co přesně jednotlivé stupně nabídnou, však zatím automobilka nezmiňuje. Mezi příplatky každopádně nebude chybět balíček jízdních asistenčních systémů včetně sledování mrtvého úhlu, adaptivního vedení v jízdním pruhu, které rozpozná práci na silnici, nebo panoramatického kamerového systému.