Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Deset nejucpanějších měst v Evropě
To, že doprava v USA nadále výrazněji zaostává za úrovní roku 2019, se projevuje i na tom, že čtyři první místa obsadila evropská města. Automobilový provoz v Londýně, Bruselu nebo Lyonu je již ostatně takřka na úrovni roku 2019. Jenže to neplatí o obsazenosti MHD. Podle Inrixu cestovalo v prvním čtvrtletí roku 2021 v Británii vlakem o 58 procent lidí méně než v roce 2019, podobný pokles zaznamenaly v prvním pololetí i Deutsche Bahn. Z toho se dá usuzovat, že mobilita lidí v Evropě je nadále nižší, ale na silnicích se to tolik neprojevuje, protože přesedli z hromadné dopravy do aut.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
1 (16) |
Londýn |
148 h |
- 1 % |
2 (6) |
Paříž |
140 h |
- 15 % |
3 (25) |
Brusel |
134 h |
- 4 % |
4 (4) |
Moskva |
108 h |
- 15 % |
7 (18) |
Řím |
107 h |
- 35 % |
9 (23) |
Palermo |
109 h |
- 20 % |
10 (33) |
Istanbul |
88 h |
- 42 % |
11 (2) |
Bukurešť |
98 h |
- |
12 (34) |
Lyon |
102 h |
- 2 % |
14 (28) |
Rostov na Donu |
97 h |
+ 16 % |