Covid uvolnil nejucpanější města světa. V těch menších ale doprava přituhuje

Martin Přibyl Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Paříž - Ilustrační foto.
Paříž - Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Deset nejucpanějších měst v Evropě

To, že doprava v USA nadále výrazněji zaostává za úrovní roku 2019, se projevuje i na tom, že čtyři první místa obsadila evropská města. Automobilový provoz v Londýně, Bruselu nebo Lyonu je již ostatně takřka na úrovni roku 2019. Jenže to neplatí o obsazenosti MHD. Podle Inrixu cestovalo v prvním čtvrtletí roku 2021 v Británii vlakem o 58 procent lidí méně než v roce 2019, podobný pokles zaznamenaly v prvním pololetí i Deutsche Bahn. Z toho se dá usuzovat, že mobilita lidí v Evropě je nadále nižší, ale na silnicích se to tolik neprojevuje, protože přesedli z hromadné dopravy do aut.

Celosvětové pořadí 2021 (2020) Město Ztracený čas Změna oproti období před covidem
1 (16) Londýn 148 h - 1 %
2 (6) Paříž 140 h - 15 %
3 (25) Brusel 134 h - 4 %
4 (4) Moskva 108 h - 15 %
7 (18) Řím 107 h - 35 %
9 (23) Palermo 109 h - 20 %
10 (33) Istanbul 88 h - 42 %
11 (2) Bukurešť 98 h -
12 (34) Lyon 102 h - 2 %
14 (28) Rostov na Donu 97 h + 16 %
 

Právě se děje

Další zprávy