Chcete bezpečné auto? Podívejte se na premianty i odpadlíky letošních nárazových testů Euro NCAP

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 12. 2017 7:15
Bezpečnost patří mezi hlavní kritéria při výběru automobilu. Často kvůli tomu zvítězí koupě zcela nového vozu před starším ojetým, jehož bezpečnostní standard není tak vysoký. Ani letos v průběhu celého roku tak bruselská organizace Euro NCAP nezahálela a nárazovým testům podrobila řadu nových automobilů. Většina si odnesla nejvyšší, tedy pětihvězdičkové ohodnocení. Jsou však i modely, které vyloženě propadly. V následující grafice najdete pět nejbezpečnějších a pět nejméně bezpečných aut podle letošních testů Euro NCAP. Ne vždy je ale počet hvězdiček úplně vypovídající.

Kompletní přehled všech aut testovaných organizací Euro NCAP najdete zde.

Foto: Euro NCAP

Ford Mustang

Ford Mustang byl testován dvakrát, to proto, že hned na začátku roku obdržel jen dvě hvězdičky (při opakovaném testu o hvězdu více). Důvod? Především jen 16 procent za bezpečnostní asistenty, když testovaný model ještě před faceliftem nabídl standardně jen aktivní kapotu. Jiné prvky neměl ani za příplatek. Za ochranu posádky si muscle car vysloužil 72 procent, problém ale nastal kvůli kontaktu hlav obou pasažérů vpředu s volantem a palubní deskou, protože se airbagy dostatečně nenafoukly. Při čelním střetu celou šířkou vozu sklouzly zadní cestující pod bezpečnostní pás, takže hrozí vysoké riziko poranění hrudníku a stehen. Proto hodnocení špatný. Stejně byla ohodnocena ochrana hlavy šestileté dětské figuríny při bočním nárazu (celkem 32 procent). U chodců je problematická hrana kapoty (celkem 64 procent).

 

Právě se děje

Další zprávy