Chcete bezpečné auto? Podívejte se na premianty i odpadlíky letošních nárazových testů Euro NCAP

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 12. 2017 7:15
Bezpečnost patří mezi hlavní kritéria při výběru automobilu. Často kvůli tomu zvítězí koupě zcela nového vozu před starším ojetým, jehož bezpečnostní standard není tak vysoký. Ani letos v průběhu celého roku tak bruselská organizace Euro NCAP nezahálela a nárazovým testům podrobila řadu nových automobilů. Většina si odnesla nejvyšší, tedy pětihvězdičkové ohodnocení. Jsou však i modely, které vyloženě propadly. V následující grafice najdete pět nejbezpečnějších a pět nejméně bezpečných aut podle letošních testů Euro NCAP. Ne vždy je ale počet hvězdiček úplně vypovídající.

Kompletní přehled všech aut testovaných organizací Euro NCAP najdete zde.

Foto: Euro NCAP

Fiat 500

Fiat 500 je na trhu již přes deset let, jeho bezpečnost tak za nejmodernější konkurencí zaostává. Důkazem jsou tři hvězdičky, které zapříčinilo jen 27 procent za asistenty. Standardem je sice omezovač rychlosti, chybí ale vše ostatní. Jen 66 procent dostalo mini za ochranu dospělých, především kvůli hodnocení špatný v oblasti hlavy řidiče a hlavy a hrudníku cestujících vzadu při nárazu plnou šířkou vozu. 49 procent za ochranu dětí je způsobeno špatnou bezpečností hlavy a krku desetileté figuríny při čelním střetu a hrudníku šestileté figuríny při bočním nárazu. Za ochranu chodců dostala "pětistovka" 53 procent. Vysoké je riziko zranění hlavy.

 

Právě se děje

Další zprávy