Chcete bezpečné auto? Podívejte se na premianty i odpadlíky letošních nárazových testů Euro NCAP

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 12. 2017 7:15
Bezpečnost patří mezi hlavní kritéria při výběru automobilu. Často kvůli tomu zvítězí koupě zcela nového vozu před starším ojetým, jehož bezpečnostní standard není tak vysoký. Ani letos v průběhu celého roku tak bruselská organizace Euro NCAP nezahálela a nárazovým testům podrobila řadu nových automobilů. Většina si odnesla nejvyšší, tedy pětihvězdičkové ohodnocení. Jsou však i modely, které vyloženě propadly. V následující grafice najdete pět nejbezpečnějších a pět nejméně bezpečných aut podle letošních testů Euro NCAP. Ne vždy je ale počet hvězdiček úplně vypovídající.

Kompletní přehled všech aut testovaných organizací Euro NCAP najdete zde.

Foto: Euro NCAP

Opel Karl

Pětici nejhorších aut otevírá do Čech nedodávané mini Opel Karl. To si vysloužilo tři hvězdičky a 61 procent za ochranu dospělých cestujících. Jako špatná, tedy nejhorší, byla ohodnocena ochrana hlavy při bočním nárazu do sloupu. Hlavové airbagy neposkytly dostatečnou ochranu. Jen průměrného výsledku Karl dosáhl v oblasti hrudníku u cestujících vzadu při čelním nárazu plnou šířkou a hrudníku řidiče při nárazu do sloupu. Taktéž průměrně byla ohodnocena ochrana krku vpředu i vzadu při nárazu zezadu. Za bezpečnost dětí si Karl odvezl 60 procent, také kvůli slabé ochraně hrudníku šestileté figuríny a špatné ochraně krku desetileté figuríny při čelním střetu. 58 procent v oblasti chodců je zapříčiněno problémy v oblastech sloupků, které jsou příliš tuhé, a nárazníku, který příliš nechrání pánev. Jen 25 procent dostalo mini za asistenty, testovaný vůz totiž neměl ani autonomní brzdění, ani omezovač rychlosti.

 

Právě se děje

Další zprávy