reklama
 
 

Škoda Karoq v nárazových testech: Má plný počet hvězd, ale v aktivní bezpečnosti na VW nestačí

8. 11. 2017
Podívejte se na crash test Škody Karoq | Video: euroncapcom |  03:23
Nové mladoboleslavské SUV Škoda Karoq podstoupilo nárazové testy nezávislé organizace Euro NCAP. Získalo plný počet hvězd, a to jako jedenáctý model značky Škoda v řadě. Ve všech zásadních oblastech, které organizace v testech sleduje, vůz získal dobré hodnocení, až na asistenční systémy. Protože Karoq nemá ve standardní výbavě systém udržující vůz v jízdních pruzích, má v horší výsledek než Volkswagen T-Roc nebo například Toyota C-HR. Také v ochraně dětí na zadních sedadlech je na tom spíše průměrně.

Škoda Karoq, která se začala prodávat letos na podzim a jejíž podrobný test jsme publikovali zde, postoupila testování nezávislé organizace Euro NCAP.

Do testu byl dodán model Karoq 1.6 TDI ve výbavě Ambition. Měl ve výbavě čelní a boční airbagy a také kolenní airbag u řidiče. Ze systémů aktivní bezpečnosti výbava obsahovala také systém nouzového brzdění s detekcí chodců, což má Karoq pochopitelně ve standardu.

Při nárazových testech se hodnotí ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a také asistenční systémy. Ve většině těchto oblastí Karoq získal velmi dobré hodnocení.

Například v ochraně pasažérů 93 procent, pouze hrudník cestujících sedících vzadu by byl vystaven mírnému riziku poranění. V ochraně dětí usazených v autosedačkách na zadních sedadlech Karoq získal 79 procent, v ochraně chodců 73 procent a za aktivní bezpečnost 58 procent.

Pro srovnání, v kategorii kompaktních SUV, do které Karoq spadá, je na tom nejlépe Volkswagen T-Roc s následujícími výsledky: ochrana pasažérů 96 procent, ochrana dětí 87 procent, ochrana chodců 79 procent, asistenční systémy 71 procent.

Velmi dobře je na tom také Toyota C-HR (95 %, 77 %, 76 %, 78 %). Je ale třeba přiznat, že v hodnocení ochrany dětí Karoq příliš nevyniká nad konkurencí, lépe je na tom jak zmíněný T-Roc (87 %), tak i Jeep Compass (83 %) nebo Peugeot 3008 (85 %), Opel Crossland X (83 %) i Citroën C3 Aircross (82 %) a Seat Arona (80 %).

Horšího výsledku Karoq dosáhl také v hodnocení asistenčních systémů, ovšem v tomto případě je potřeba připomenout, že srovnáváme testy aut se standardní bezpečnostní výbavou, v níž nové škodovácké SUV nemá asistent udržující auto v jízdních pruzích. Právě proto má Karoq procentuálně horší výsledek než například T-Roc nebo C-HR.

Podrobné výsledky testu organizace Euro NCAP publikovala zde.

autor: Eva Srpová | 8. 11. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama