Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: Lada

Lada Priora

Model 110 se dočkal ještě druhé kariéry. Důkladnou modernizací totiž vznikla Lada Priora, která byla dalším vozem ruské automobilky patřícím do nižší střední třídy. Zaoblená karoserie a lepší výbava stačily k tomu, aby se konstrukce s kořeny v dobách SSSR udržela ve výrobě až do července 2018.

 

Právě se děje

Další zprávy