Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: Lada

Lada 110

Po příchodu modelu Samara si Lada začala uvědomovat nutnost postavit modernější vůz. Vývoj typu 2110, později zjednodušeně označeného 110, proto začal už v polovině 80. let s plánovaným uvedením v roce 1992. Změna poměrů v Rusku však zapříčinila tříleté zpoždění. Vůz nevynikal krásou ani kvalitou, byl ale oblíbený a ve výrobě se udržel do roku 2007.

 

Právě se děje

Další zprávy