Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: FSO

FSO Polonez Caro

Polonez se sice představil už v roce 1978, až po změně režimu se ale do výroby dostala jeho modernizovaná verze s přívlastkem Caro. V nabídce se postupně objevila řada motorů západního původu, liftback doplnily verze sedan, pick-up a nakonec i kombi a v roce 1997 proběhl další facelift. Výroba nakonec skončila až v roce 2002, a to bez náhrady.

 

Právě se děje

Další zprávy