Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: Tatra

Tatra 700

Snaha prodat koncepci s motorem vzadu v modernějším balení byla labutí písní značky Tatra. Luxusní výbava a zaoblený design od Brita Geoffa Wardla nedokázaly přebít zastaralost tohoto modelu, a tak byla výroba po pouhých 75 kusech postavených v letech 1996 až 1999 ukončena bez náhrady.

 

Právě se děje

Další zprávy