Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: Škoda Auto

Škoda Favorit

Zatímco ostatní auta v našem přehledu jsou větší či menší kuriozity, za komunistů vyvíjená Škoda Favorit byla natolik konkurenceschopnou konstrukcí, že odstartovala moderní úspěch značky Škoda. Potenciál Favoritu zaujal představitele Volkswagenu, modernizací vznikla Felicia a otevřela se cesta k expanzi nabídky.

 

Právě se děje

Další zprávy