letiště

Nejvyšší správní soud zamítl stavbu ranveje na pražském letišti

Územní řízení na stavbu nové ranveje na pražském Letišti Václava Havla nemůže pokračovat. Nejvyšší správní soud zamítl žádost letiště na přiznání odkladného účinku kasační stížnosti. Tu podalo letiště společně se Středočeským krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic poté, co krajský soud zrušil aktualizaci zásad územního rozvoje Středočeského kraje, v nichž se vymezovala plocha pro stavbu ranveje. Vyplývá to z usnesení, které je dostupné na webu Nejvyššího správní soudu. Meritorně o kasační stížnosti soud dosud nerozhodl.

Proti stavbě nové ranveje se zatím úspěšně brání pražské městské části Nebušice a Suchdol, jejichž obyvatele provoz letiště zatěžuje. Krajský soud zrušil aktualizaci kvůli tomu, že kraj nezohlednil některé zdroje hluku a emisí. Stavbu dráhy mělo letiště naplánovanou na rok 2025, cílem bylo zvýšit kapacitu letiště. Vedle stavby nové ranveje za devět miliard chystá letiště rozšíření druhého terminálu za 16 miliard korun. To by mělo být dokončeno do roku 2028.

Zdroj: ČTK

Koronavirus ochromil letectví i v květnu, provoz klesl o více než 80 procent

Letový provoz nad Českem výrazně omezila koronavirová krize i v květnu. Letoví dispečeři odřídili celkem 14 672 letů, což je meziročně o 81,5 procenta méně. Uvedl to mluvčí Řízení letového provozu Richard Klíma.

Propad leteckého provozu v květnu je tak téměř stejný jako o měsíc dřív. V dubnu dispečeři měli na starosti 12 125 letů, což představovalo pokles meziročně o 83,5 procenta.

V posledních týdnech však začíná provoz mírně růst. Oproti závěru března je nyní provoz více než dvojnásobný. Zatímco na konci března byl průměrný počet leteckých pohybů v Česku 180 za den, v červnu je zatím průměrem 350 letů denně. Dosud nejvíce letů bylo od krize zaznamenáno v pondělí 15. června, kdy dispečeři odřídili 425 letů. Podobný trend je i v celé Evropě.

Zdroj: ČTK
Pokračovat