Tatra, Praga a spol. Jak zmizely značky tuzemských osobních aut? Přežila jen jedna

Petr Korbel
16. 3. 2019 7:04
Z dlouhé řady českých značek osobních vozů přežila jen Škoda. Většina srovnatelně velkých evropských států však dopadla mnohem hůř. A třeba ve Velké Británii, jež bývala největším evropským výrobcem osobních automobilů, zanikly desítky značek, z nichž mnohé byly – na rozdíl od zmizelých českých – světoznámé. Podívejte se, jak tuzemské značky osobních aut odcházely ze světa a jak vypadaly jejich poslední modely.
Foto: Auta5p.eu

Wikov

Společnost Wichterle a Kovářík vyráběla osobní automobily od roku 1924. Rozhodnutí zastavit jejich produkci padlo v roce 1936. Posledním modelem byl Wikov 40. Důvodem pro odstranění osobních vozidel z nabídky strojírny byla jejich ztrátovost - prostějovská auta sice byla kvalitní a krásná, ale ruční výroba je neúměrně prodražovala. Mezi spolumajiteli firmy, jež jinak prodávala zemědělské stroje, navíc kvůli automobilovému programu vypukly osobní rozepře. Celkem firma, jejímž symbolem byl muž třímající perlík, vyrobila jen zhruba 600 osobních vozů. Až do německé okupace však pokračovala v montáži vojenských nákladních automobilů.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D35 mezi Přáslavicemi a Velkým Újezdem je po opravě průjezdná už oběma směry. Ve směru na Brno se jezdí od 15:00, od 21:30 i na Ostravu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy