Tatra, Praga a spol. Jak zmizely značky tuzemských osobních aut? Přežila jen jedna

Petr Korbel
16. 3. 2019 7:04
Z dlouhé řady českých značek osobních vozů přežila jen Škoda. Většina srovnatelně velkých evropských států však dopadla mnohem hůř. A třeba ve Velké Británii, jež bývala největším evropským výrobcem osobních automobilů, zanikly desítky značek, z nichž mnohé byly – na rozdíl od zmizelých českých – světoznámé. Podívejte se, jak tuzemské značky osobních aut odcházely ze světa a jak vypadaly jejich poslední modely.
Foto: Auta5p.eu

Walter

Josef Walter zkonstruoval první automobil v roce 1909. Po první světové válce však ze společnosti kvůli sporům s akcionáři odešel. Po odchodu zakladatele se firma zaměřila hlavně na výrobu leteckých motorů a mimořádně drahých, technicky vyspělých aut. Poptávka po luxusních vozech však za velké hospodářské krize upadla, a tak jinonická továrna začala místo vlastních modelů montovat levnější automobily v licenci Fiatu, zejména typ Walter Junior (což byl přejmenovaný Fiat Balilla). Zbrojení a z něj vyplývající růst poptávky po leteckých motorech pak firmu v roce 1936 přivedly k rozhodnutí výrobu automobilů zcela ukončit.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Dálnice D35 mezi Přáslavicemi a Velkým Újezdem je po opravě průjezdná už oběma směry. Ve směru na Brno se jezdí od 15:00, od 21:30 i na Ostravu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy