Tatra, Praga a spol. Jak zmizely značky tuzemských osobních aut? Přežila jen jedna

Petr Korbel
16. 3. 2019 7:04
Z dlouhé řady českých značek osobních vozů přežila jen Škoda. Většina srovnatelně velkých evropských států však dopadla mnohem hůř. A třeba ve Velké Británii, jež bývala největším evropským výrobcem osobních automobilů, zanikly desítky značek, z nichž mnohé byly – na rozdíl od zmizelých českých – světoznámé. Podívejte se, jak tuzemské značky osobních aut odcházely ze světa a jak vypadaly jejich poslední modely.
Foto: Škoda Auto

Laurin & Klement

První republika silniční dopravě nepřála. Ve snaze podpořit železnici kladly její vlády autům do cesty daňové a další překážky. Společnost Laurin & Klement také přišla o trh v Rusku, kam před válkou exportovala třetinu produkce. Tuzemská hospodářská pravidla navíc ve 20. letech zvýhodňovala velké koncerny. Praga a Tatra, které tehdy značku L&K předstihly, těžily z toho, že součástí takových skupin byly. Firmě Laurin & Klement proto nezbylo, než se v roce 1925 přidat k plzeňskému koncernu Škoda, v němž rovněž existovala menší automobilové výroba. Mladoboleslavské modely vyvinuté před fúzi, například L&K - Škoda 110, ještě nějakou dobu nesly na chladiči obě loga.

 

Právě se děje

Další zprávy