V Česku se vydražily čtyři Toyoty Yaris za 9,5 milionu. Dvě pořídil Antonín Charouz

V Česku se vydražily čtyři Toyoty Yaris za 9,5 milionu. Dvě pořídil Antonín Charouz
České zastoupení Toyoty dražilo čtyři modely GR Yaris v limitované edici.
Cena se celkem vyšplhala na neskutečných 9,5 milionu. Vyvolávací cena každého vozu začínala na 1,8 milionu.
Celkem se tak suma dostala o 2,3 milionu výše. Toyota chce po odečtení nákladů věnovat zbytek na charitu, a to hasičům a policistům.
Není bez zajímavosti, kdo si auta pořídil. Zobrazit 6 fotografií
Foto: Toyota
Eva Srpová Eva Srpová
před 2 hodinami
Malý hothatch Toyoty je v Česku velmi populární. Roční kvóty, které automobilka má, se vždy okamžitě vyprodaly. Proto zastoupení přistoupilo k odvážnému nápadu vydražit čtyři kousky z limitované 200kusové edice Rovanperä a Ogier. Výsledek všechny překvapil. I to, že dva vozy vydražil kontroverzní podnikatel Antonín Charouz. Jeho miliardové dluhy musel v minulosti odkoupit stát.

Toyota GR Yaris je v Česku populární hothatch. Když české zastoupení dostalo možnost získat rovnou čtyři kusy z limitované edice Ogier a Rovanperä, rozhodlo se k odvážnému kroku, který bude zároveň i spravedlivý. Auta nabídlo ve veřejné aukci.

Uskutečnila se ve středu v prostorách hotelu Hilton. Do aukce se zapojilo celkem deset vážných zájemců, kteří nakonec vydražili edici Ogier za cílové částky 2 200 000 korun a 2 470 000 korun a limitovanou edici Rovanperä za sumy 2,41 milionu a 2,42 milionu. Celkem se tak čtyři sportovní Yarisy vydražily za 9,5 milionu korun. Dražba přitom začínala vždy na částkách 1,8 milionu. Po odečtu vyvolávacích cen "zbylo" přesně 2,3 milionu korun.

"Dle předběžného zájmu o tyto exkluzivní kousky jsme měli docela velká očekávání, realita je ale nakonec předčila. Byla to vzrušující bitva do poslední chvíle a cílové částky jsou opravdu vysoké. Děkujeme všem účastníkům dražby za jejich zájem. Dle dostupných informací se jednalo o vůbec první veřejnou dražbu nových vozů v ČR," řekl po aukci Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Dodal, že po uhrazeni nákladů na celou událost plánují výtěžek z aukce rozdělit na charitativní účely. Podpořit chtějí mimo jiné Nadaci policistů a hasičů. Kolik z 2,3 milionu na charitu zbyde po odečtení nákladů, zatím jasné není.

Pozoruhodné na aukci ovšem bylo, kdo vozy vydražil. Jedním z vítězů je prodejce vozů Toyota a Lexus Auto Eder v Karlových Varech. Vůz by tak mohl vystavit si přímo na dealerství a používat pro marketingové účely. Druhým byl manželský pár sběratelů limitovaných edicí automobilů.

Dvě zbylá auta z každé limitované série si podle Hospodářských novin pořídil Antonín Charouz. V minulosti automobilový závodník a také poněkud kontroverzní podnikatel. Jeho dluhy ve výši 5,4 miliardy korun musela odkoupit státní Česká konsolidační agentura, která je v roce 2003 prodala za pouhých 570 milionů. V roce 2017 síť autosalonů Charouz Motors rovněž skončila v konkurzu. 

Podle obchodního rejstříku je Antonín Charouz nyní členem představenstva společností Charouz Holding a Charouz Racing System, jednatelem firmy Charouz Group i předsedou správní rady společnosti Auto Enge.

GR Yaris v limotovaných edicích je bezpochyby zajímavé auto. Provedení Ogier Edition nabízí dva nové režimy pohonu AWD nazvané "Morizo" a "Seb". Režim Morizo připravil sám Akio Toyoda na základě vlastních zkušeností z rallyového sportu. Režim Seb navržený Sebastienem Ogierem prostřednictvím samosvorných diferenciálů Torsen na obou nápravách a pohonu všech kol přenáší točivý moment na zadní kola tak, aby se s autem dalo jezdil lépe bokem..

Vůz je lakovaný speciálním matně šedým odstínem a ozdobený francouzskou vlajkou na masce chladiče. Zaujme i modrá barva brzdových třmenů spolu s koly BBS. V interiéru na palubní desce je plaketa připomínající vítězství ve WRC. Pro obě edice byly upraveny digitální přístroje.

Edici Rovanperä Toyota vybavila jedinečným jízdním režimem Donut, vytvořeným speciálně pro nejmladšího šampiona WRC, který rád driftuje. Druhý speciální režim Kalle pak umožňuje snadné vybočení zádi vozu v zatáčkách.

Na karoserii je použito exkluzivní trojbarevné lakování, vůz má nastavitelný zadní spojler. Prošívání obkladů a čalounění v kabině odpovídá národním barvám finského jezdce, tedy modré a šedé. Na palubní desce nechybí speciální plaketa.

Jeden vůz z každé edice, který Toyota dražila, byl vystavený přímo na v prostorách Hiltonu. Zbylé dva vozy budou vyrobeny a dodány do konce letošního roku.

Pro celý svět bylo vyrobeno pouze 200 kusů od každé edice, přičemž do Evropy se jich dostalo po 100 kusech od každé verze.

 

Právě se děje

Další zprávy