Nejprodávanější SUV jsou při porovnání s podobnými kombíky většinou dražší a žravější. Víme o kolik

Ondřej Běhal
1. 2. 2017 6:33
Porovnali jsme nejprodávanější vozy čím dál oblíbenější kategorie SUV v Česku s kombíky, případně liftbacky stejné značky, podobné velikosti a totožným motorem. Poloterénní vozy jsou vždy línější a žravější. Až na jednu výjimku za ně také více zaplatíte. V grafice najdete například porovnání Škody Kodiaq se Superbem a Octavií Combi, Dacie Duster s Loganem MCV nebo Kie Sportage se cee´dem SW.

Připravili jsme také přehled všech rodinných kombíků a SUV, které se aktuálně prodávají do půl milionu korun.

Toto je evropská verze SUV Škoda Yeti.
Toto je evropská verze SUV Škoda Yeti. | Foto: Škoda Auto

Škoda Yeti

Nejprodávanější SUV na českém trhu nabízí proti liftbacku (pětidveřovému autu s protaženou zádí) Škoda Rapid se shodným benzinovým turbomotorem 1.2 TSI mnohem více místa na hlavu na zadních sedadlech. O něco více "vzduchu" je i v loktech pro přední cestující, ale ve většině měřitelných disciplín Yeti prohrává.

Když se však podíváme do interiéru, zjistíme, že Yeti nabízí mnohem lepší variabilitu. Jeho zadní sedadla se dají posouvat, vyjímat a nastavitelný je i sklon jejich opěradel. Dají se v něm tak převážet větší předměty krabicovitého tvaru.

Jeho akční výbava Fresh má ve standardu šestnáctipalcová kola a střešní ližiny, Rapid vyjíždí bez ližin a na patnáctkách - zato litých. Přehledné porovnání obou vozů si prohlédněte zde.

Ve prospěch Yetiho hovoří možnost pohonu všech kol, výrazně lepší průchodnost terénem a bohatší nabídka silnějších motorů.

Foto: Škoda Auto

Škoda Rapid

Proti Yetimu je ve srovnatelných verzích levnější o více než čtyřicet tisíc, nabízí více místa na nohy a zejména mnohem větší kufr ve všech parametrech.

Rapid také se shodným motorem poskytuje znatelně lepší dynamiku a spotřebuje na každých sto kilometrů o půl litru méně benzinu.

Porovnali jsme v tomto případě SUV s liftbackem, protože Rapid kombi se nevyrábí.

 

Právě se děje

Další zprávy