reklama
 
 

Škoda Kodiaq vs. konkurence: Měřili jsme spotřebu. Domácí SUV příjemně překvapilo, ale nevyhrálo

14. 1. 2017
Kodiaq, Sorento, X-Trail a CR-V jsme na polygonu v Mostě podrobili ještě dalším srovnávacím zkouškám.   
Kodiaq, Sorento, X-Trail a CR-V jsme na polygonu v Mostě podrobili ještě dalším srovnávacím zkouškám. | Video: Jan Markovič |  02:02
Proti mladoboleslavskému SUV jsme postavili Kiu Sorento, Hondu CR-V a Nissan X-Trail. Na trase mezi Prahou a Mostem jsme měřili, jaká bude jejich průměrná spotřeba. Některé vozy příjemně překvapily, patřila mezi ně i Škoda Kodiaq. I když její výsledek nebyl nejlepší.
Hlavní zprávy

Startuje seriál několika srovnání, kdy proti Škodě Kodiaq postavíme její konkurenty. Tentokrát jsme se rozhodli změřit spotřebu a zdálo se, že domácí SUV to nebude mít lehké. K boji nastoupilo vybavené naftovým čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 110 kW s automatickou převodovkou, pohonem 4x4 a k tomu navíc v sedmimístném provedení. Taková verze právě není ideálem pro co nejnižší spotřebu.

Kia Sorento na tom ovšem s předpoklady také nebyla nejlépe. Ačkoliv přijela stejně jako ostatní soupeři v pětimístném provedení (Honda sedm míst vůbec nenabízí), její motor 2.2 CRDi je zase velmi silný. Dodává výkon 147 kW. Navíc i zde byl spojen s automatem a pohonem všech kol. S jiným motorem se ale tohle korejské SUV nedodává, možností je jen pořídit si místo automatu manuál.

Japonci nastoupili s menší kubaturou a navíc s manuálními převodovkami (pohon všech kol ale měli) a tak se zdálo, že jsou favority srovnání. Nissan X-Trail jel s motorem 1.6 dCi o výkonu 96 kW, Honda CR-V měla jednotku 1.6 i-DTEC o výkonu 118 kW. U tohoto vozu ani silnější diesel nedostanete, Nissan ještě může jezdit s dvoulitrem. Zastoupení dovozců ale neměla jiné vozy na výběr a tak jsme brali to, co bylo.

Před startem jsme ještě porovnali udávanou kombinovanou spotřebu. Honda se chlubila nejnižší s 4,9 litru na 100 km, Nissan hovořil o 5,3 litru, Škoda o 5,6 litru a Kia o 6,6 litru. Podrobnější srovnání technických údajů testovaných vozů najdete zde.

Test jsme zahájili na parkovišti rychlého občerstvení v Praze na Evropské ulici, kde jsme posilněni vysokokalorickou snídaní vynulovali palubní počítače všech vozů. Vydali jsme se poměrně klidnou dopravou po krátké dálnici D7 a pak dál přes Louny směrem do Mostu.

Dodržovali jsme maximální povolenou rychlost a snažili se jet co nejplynuleji, i když jsme se také předjíždění nevyhnuli – to když jsme narazili na několik kamionů nebo pomalejší řidiče. Cílem byla čerpací stanice s myčkou v Mostě (to abychom auta umyli kvůli focení a dalším zkouškám na polygonu). Trasu dlouhou 77 kilometrů jsme ujeli za hodinu. Srovnání jsme vzhledem k zásadním rozdílům mezi vozy brali spíš jako orientační zkoušku, která je součástí většího testu.

Přehledně: Souboj ve spotřebě

Kia Sorento
Udávaná: 6,6 l 100 km
Naměřená: 8,5 l 100 km

Škoda Kodiaq
Udávaná: 5,6 l/100 km
Naměřená: 6,5 l 100 km

Honda CR-V
Udávaná: 4,9 l/100 km
Naměřená: 6,3 l 100 km

Nissan X-Trail
Udávaná: 5,3 l/100 km
Naměřená: 6,2 l 100 km

Výsledek? Kia Sorento nepřekvapila, když dopadla se spotřebou nejhůř. Nejsilnější a největší motor si řekl o 8,5 litru nafty na 100 km. Ostatní soupeři na tom byli mnohem lépe a z výsledků vyplývá, že už mezi nimi samotnými takové rozdíly nejsou. Což je naopak překvapivé. Škoda Kodiaq jako druhá nejhorší hlásila 6,5 litru, Honda CR-V 6,3 litru a Nissan X-Trail 6,2 litru. U Japonců jsme vítězství očekávali, ale že se jim Kodiaq přiblíží takto na dohled, bylo milé zjištění. Ani jedna z nejtěžších verzí domácího SUV se tak nemusí stydět za svou spotřebu.

Kodiaq, Sorento, X-Trail a CR-V jsme poté na polygonu v Mostě podrobili ještě dalším srovnávacím zkouškám. (Pokud kliknete na název vozu, dostanete se na jeho původní test na serveru Vybermiauto.cz.) Příště se můžete těšit na srovnání jízdních vlastností. Později budeme porovnávat praktičnost a pak i nabízené výbavy.

autor: Jan Markovič

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama