Snaha více se spoléhat na on-line prodej nyní přichází jako reakce na propad odbytu osobních aut v Číně. První dva týdny v únoru se prodej aut v zemi v důsledku epidemie nového typu koronaviru meziročně snížil o 92 procent.
Automobilky se snaží předejít strachu zákazníků z koronaviru, který je odrazuje od návštěvy autosalonů. Geely kromě objednávek na internetu, kde si klienti mohou nechat vůz také upravit podle vlastních preferencí, nabízí rovněž testovací jízdy bez nutnosti navštívit showroom. Vůz jim je firma připravena přistavit až domů. Geely službu nazývá bezkontaktní nákup vozu.
Svou internetovou nabídku už rozšířil německý výrobce aut Mercedes-Benz a podle mluvčího si pochvaluje kladnou odezvu zákazníků. S masivní propagací internetového prodeje už přišel americký výrobce elektromobilů Tesla, stejně jako německý výrobce luxusních vozů BMW. Tesla uvedla, že se rozhodla prodávat většinu aut on-line z důvodu finanční udržitelnosti.
Podle odhadu analytické společnosti Frost & Sullivan se loni na celém světě prodalo přes internet skoro 825.000 aut. Firma předpokládá, že v roce 2025 by se takto mohlo prodat až šest milionů vozů. Uvádí také, že "digitálnímu maloobchodnímu prodeji automobilů dá koronavirus impuls".
Vloni prodej aut v Číně druhým rokem za sebou klesl. Poptávku podkopalo zpomalování růstu ekonomiky, ke kterému přispěl mimo jiné obchodní spor mezi Pekingem s Washingtonem.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Odbory automobilky Škoda tento měsíc vyjádřily obavy, že koronavirus v Číně ohrozí podnikání firmy.