e-shop

Tržby obchodníků dál rostly i v srpnu. Tradičně se dařilo e-shopům, zájem zaznamenaly i sportovní prodejny

Tržby obchodníků v Česku očištěné o kalendářní vlivy rostly také v srpnu, ačkoliv růst mírně zpomalil. Meziročně byly vyšší o 1,6 procenta, v červenci to bylo o 1,8 procenta. Tradičně nejvíce si ve srovnání s loňským rokem polepšil prodej přes internet. Údaje ve čtvrtek zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Meziměsíčně byly tržby v maloobchodě vyšší o 0,3 procenta.

Meziroční růst tržeb vykázala v srpnu většina prodejen nepotravinářského zboží. Vedle eshopů měly vyšší tržby například prodejny s počítačovým a komunikačním zařízením, domácími potřebami nebo sportovními a rekreačními potřebami. "Naopak nižší tržby než v loňském srpnu měly prodejny oděvů a obuvi, pokles zaznamenal také prodej pohonných hmot," uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

Zdroj: ČTK

Počet zásilek z e-shopů stoupl v září až o polovinu oproti předchozím měsícům

Počet doručených zásilek z tuzemských internetových obchodů se v září proti předchozím měsícům zvýšil až o polovinu. Meziročně se nárůst pohybuje řádově v desítkách procent. Vyplývá to z informací doručovatelských firem a e-shopů.

Česká pošta podle Iva Vysoudila z tiskového oddělení eviduje růst počtu doručovaných balíků jak na týdenní, tak i roční bázi. Meziroční nárůst je podle něj od začátku roku o zhruba 11 procent. Pošta kvůli tomu buduje síť specializovaných výdejních a podacích míst, tzv. Balíkoven. Ze současných 800 se chce na konci roku dostat na 1500.

"Nárůst počtu zásilek je obrovský. Rekordním dnem bylo úterý 22. září, kdy jsme za jediný den přepravili téměř 223 000 zásilek, zatímco během roku je to v průměru 150 000. V meziročním srovnání jde o 120 procentní nárůst," uvedla zakladatelka služby Zásilkovna Simona Kijonková. Důvodem je podle ní rostoucí obliba Zásilkovny, ale i růst elektronického obchodu jako celku. Celkové tržby e-shopů by podle ní letos měly přesáhnout 200 miliard Kč.

Zdroj: ČTK
Pokračovat