Největším problémem na cestách bývá baterie, příčinou k povolání asistenční služby byla ve 42 procentech případů. Poměrně časté jsou ale i problémy se systémem řízení motoru, které se na výjezdech podílí 17,4 procenta, a roste také množství řidičů, kteří si asistenci zavolají kvůli pneumatice. Vloni takové defekty v záznamech ADAC poprvé překročily sedm procent. Zástupci autoklubu si to vysvětlují větším rozšířením opravných sad, řada šoférů také výměnu nechá na asistenci.
Ze statistik podle autoklubu také vyplývá, v kolika letech začíná moderním autům odcházet baterie, jako nejčastější příčina závady. Množství hlášených případů nejvýrazněji roste mezi pátým a šestým rokem stáří auta. Po překonání jedenácti let zůstává na vysoké úrovni ale takřka konstantní.
Klasický akumulátor je v moderním autě zatížen celou řadou komfortních elektrických zařízení, zatěžuje ho i systém stop-start nebo nevhodný systém řízení baterie. Aby vydržel dlouho, vyžaduje proto patřičnou péči, pokud například šofér jezdí krátké trasy, měl by ho pravidelně dobíjet.
Zpět ke statistikám: ADAC na základě dat o svých výjezdech vytvořil hodnocení 113 modelů podle toho, jak často jejich majitelé musí volat pomoc "žlutých andělů". Podmínkou pro zařazení do statistiky je minimálně sedm tisíc řešených případů u konkrétního vozu. Počet závad se následně vztáhne na tisíc přihlášených aut v Německu.
Žádný model přitom podle výsledků není vysloveně špatný napříč všemi modelovými roky, najdou se ale ty, u nichž lze objevit vysloveně špatné ročníky, a také ty, které vykazují dobrá čísla nehledě na stáří. Mezi takové patří třeba Toyota Yaris, Toyota Aygo, Mini, Mercedes třídy A nebo BMW X3.
Na opačné případy, které spadají do pěti procent nejhorších, se podívejte do galerie.