Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Opel

Když vládne Insignia

V JATO Dynamics se podívali nejen na soukromé, ale také již několikrát zmíněné firemní registrace. Jestliže u privátních zákazníků jsou populární spíše menší auta, u firem naopak vedou modely střední třídy. Takový Opel Insignia má 84 procent prodejů firemní klientele. Stejně je na tom i Volkswagen Passat a Audi A6. Jde o auta, která i na českých silnicích často vídáme ve flotilách nejrůznějších firem. V desítce aut s největším podílem firemních klientů jsou i dvě škodovky - Superb a Octavia. Opět ale nejde o nic až tak překvapivého.

Model Podíl firemních zákazníků na celkových prodejích
1. Opel Insignia 84 %
2. Volkswagen Passat 84 %
3. Audi A6 84 %
4. Škoda Superb 83 %
5. BMW řady 5 82 %
6. BMW řady 3 81 %
7. Audi A4 81 %
8. Opel Astra 77 %
9. Škoda Octavia 75 %
10. Mercedes-Benz E 74 %
 

Právě se děje

Další zprávy