Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Martin Přibyl

Situace na českém trhu

Poměru soukromých a firemních zákazníků na českém trhu jsme se věnovali už v samostatném článku. Některá čísla ale stojí za to si připomenout. Do privátních rukou se tak loni prodalo 27,57 procenta aut, jako služební skončilo 72,43 procenta všech prodaných vozů. V absolutních číslech to znamená 72 069 vozidel proti 189 368 autům pro firemní zákazníky. Vyplývá to alespoň ze statistik Svazu dovozců automobilů.

V nich nechybí ani přehled značek - v absolutních číslech jsou do soukromých rukou nejprodávanější stále škodovky. Podílově to však znamená jen 16,32 procenta všech prodaných modelů s okřídleným šípem. Právě největší podíl privátních zákazníků má na českém trhu Suzuki, konkrétně 69,23 procenta. Za ním jsou Honda, Mitsubishi a Dacia.

Výrobce Podíl soukromých zákazníků na celkových prodejích
1. Suzuki 69,23 %
2. Honda 60,91 %
3. Mitsubishi 58,44 %
4. Dacia 56,97 %
5. Mazda 52,83 %
6. Toyota 50,90 %
7. Citroën 46,52 %
8. Peugeot 44,55 %
9. Hyundai 43,12 %
10. Renault 39,80 %

 

Právě se děje

Další zprávy