Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Jato Dynamics

Na opačném konci spektra se mezi 25 nejprodávanějšími značkami Evropy nachází Mercedes-Benz, Audi, BMW a Volvo. Prémioví výrobci mají největší podíl firemní klientely - konkrétně od 66 až do 71 procent u švédského výrobce. Z mainstreamových značek má mezi služebními vozy největší zastoupení Opel/Vauxhall a také Škoda. Český výrobce prodává soukromým klientům jen 36 procent automobilů. Za zmínku naopak stojí Volkswagen, který na tom sice se 40 procenty prodejů privátní klientele není o tolik lépe než Škoda, jedná se však o jeho maximum.

 

Právě se děje

Další zprávy