Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.
Suzuki je jedním z výrobců, který drtivou většinu aut prodává soukromým zákazníkům.
Suzuki je jedním z výrobců, který drtivou většinu aut prodává soukromým zákazníkům. | Foto: Martin Přibyl

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

První pohled do statistik prodejů nových automobilů odhalí, že se za loňský rok prodalo 261 437 vozů. To je v porovnání s rokem 2017 mírný pokles, za nímž z velké části stojí přechod na novou emisní normu Euro 6c a problémy některých výrobců s homologacemi a následnými dodávkami vybraných modelů (psali jsme o tom například zde). Pohled do statistik Svazu dovozců automobilů ale odhalí i další zajímavé skutečnosti. Například, že 72,43 procenta, a tedy 189 368, vozidel je prodáno firemním zákazníkům. Existují dokonce značky, které firmám prodávají 90 procent všech svých aut. Pouze 27,57 procenta, a tedy 72 069, aut najde svého zákazníka mezi soukromníky.

V dalších slidech tak najdete značky, u nichž má soukromá klientela nezanedbatelný podíl na prodejích. Automobilky jsme přitom seřadili ne podle absolutních čísel, ale podle podílu privátních klientů.

 

Právě se děje

Další zprávy