Škoda je v Evropě populárnější než Audi i Fiat. O tyto značky byl loni největší zájem

Škoda Fabia loni prošla modernizací a pomohla zvýšit zájem o vozy s okřídleným šípem.
Dvacítku nejprodávanějších značek na trzích v zemích EU a EFTA otevírá americký Jeep - momentálně asi jediná radost koncernu FCA. Oproti roku 2017 totiž narostl o 55,6 procenta na 168 674 prodaných vozů, čímž se dostal třeba před Hondu. Tržní podíl výrobce terénních aut pak vzrostl na 1,1 procenta.
Britské Mini zaznamenalo loni meziroční růst o 1,2 procenta. Zájemce tak našlo 218 042 aut této značky. Tržní podíl Mini ale zůstal na úrovni 1,4 procenta.
Švédskému Volvu se pod čínským vlastníkem daří. V Evropě se prodejně dostalo na osmnácté místo s 320 071 prodanými automobily. To znamená meziroční růst o 6,1 procenta. O desetinu, na rovná dvě procenta, stoupl i tržní podíl značky.
Dařilo se rovněž Seatu, prvnímu zástupci koncernu VW v tomto žebříčku. Meziročně si podle dat ACEA polepšil o 12,8 procenta na 452 372 prodaných aut. To znamená i tržní podíl zvýšený na 2,9 procenta.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 1. 2019 6:03
Zájem o nová auta v Evropě zůstal, i přes zavedení nové emisní normy Euro 6c, stabilní. Vyplývá to z dat Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA), která shromažďuje statistiky pro země Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA). Jestliže v EU vzrostl za posledních dvanáct měsíců zájem o 0,1 procenta na 15,16 milionu prodaných aut, v součtu zemí EU a EFTA kleslo číslo o 0,04 procenta na 15,624 milionu prodaných vozů. Asociace rovněž zveřejnila žebříček nejoblíbenějších automobilek. Z těchto čísel mimo jiné vyplývá, že Škoda prodejně přeskočila Audi i Fiat.

V galerii tohoto článku najdete žebříček dvaceti nejprodávanějších automobilových značek v zemích EU a EFTA. Největším trhem pro nová auta zůstalo i v loňském roce Německo s 3,435 milionu prodaných automobilů. To znamená oproti roku 2017 jen nepatrný pokles o 0,2 procenta. Na druhém místě stejně jako před dvěma lety skončila Velká Británie. Tam se prodalo 2,367 milionu automobilů, což je ale o 6,8 procenta méně než v roce 2017. Pomyslné třetí místo zaujala s 2,173 milionu vozů Francie, kde naopak prodeje o tři procenta rostly. Česká republika podle ACEA klesla o 3,7 procenta na 261 437 prodaných vozů (přehled nejprodávanějších aut v Česku najdete zde).

Vedle jednotlivých značek je neméně zajímavé i pořadí automobilových koncernů (opět v zemích EU a EFTA). První zůstává koncern Volkswagen s 3,733 milionu prodaných vozů - o 0,4 procenta více než v roce 2017. Na druhém místě zůstalo PSA, které ale díky akvizici Opelu/Vauxhallu rostlo o 32,5 procenta na 2,499 milionu prodaných aut. Třetí je Renault (nejedná se o alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, ale čistě Renault Group) s 1,641 milionu prodaných automobilů a růstem o 0,8 procenta.

 

Právě se děje

před 10 minutami

Praha o 30 procent zdraží svoz komunálního odpadu

Pražský magistrát zvedne o 30 procent cenu za svoz komunálního odpadu. Zastupitelé hlavního města ve čtvrtek schválili novelizaci vyhlášky, která cenu služby stanovuje. Město by mělo zdražením ročně získat 220 milionů korun navíc, což má významně snížit množství peněz, které musí na systém svozu a likvidace odpadu doplácet. Součástí změny je také zavedení služby svozu bioodpadu, jejíž cena bude proti současnosti o polovinu nižší.

Proti zdražení se postavila opozice. V současnosti domácnosti v metropoli platí za svoz běžného odpadu měsíčně od 86 do 5737 korun, podle četnosti a velikosti kontejneru.

Primátorův náměstek Petr Hlubuček (STAN) uvedl, že cena za svoz se neměnila od roku 2005, kdy vyhláška vstoupila v platnost. Náklady města na svoz komunálního odpadu ročně činí přes 977 milionů korun, na poplatcích vybere 723 milionů. Zbytek dotuje z rozpočtu. Náklady na svoz se navíc podle vedení magistrátu zvyšují. Po zvýšení, které má do rozpočtu města přinést asi 220 milionů korun navíc, by se finanční účast města měla snížit z loňských 26 na tři procenta.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

U zlínských hokejistů skončil kouč Stavjaňa, vrací se Svoboda

Hokejisty Zlína už nevede Antonín Stavjaňa, vedení klubu dnes hlavního trenéra večer odvolalo z funkce. Na lavičku posledního celku extraligy se po půlroce vrací Robert Svoboda. Berani o tom informovali na svých webových stránkách.

Zlínští hokejisté získali v 11 kolech jen šest bodů za dvě vítězství. Aktuálně mají na kontě sérii tří porážek při skóre 4:16. S celkovými 41 inkasovanými góly mají nejhorší obranu v soutěži.

"Členové prezidia, představenstva klubu a rady jednatelů se domluvili na změně trenéra. Po neúspěšném působení Antonína Stavjani se vrací Robert Svoboda, který do konce minulé sezony mužstvo trénoval a zná tak jeho kvality. Byla to logická volba," uvedl generální manažer klubu Martin Hosták.

Další zprávy