Škoda je v Evropě populárnější než Audi i Fiat. O tyto značky byl loni největší zájem

Škoda Fabia loni prošla modernizací a pomohla zvýšit zájem o vozy s okřídleným šípem.
Dvacítku nejprodávanějších značek na trzích v zemích EU a EFTA otevírá americký Jeep - momentálně asi jediná radost koncernu FCA. Oproti roku 2017 totiž narostl o 55,6 procenta na 168 674 prodaných vozů, čímž se dostal třeba před Hondu. Tržní podíl výrobce terénních aut pak vzrostl na 1,1 procenta.
Britské Mini zaznamenalo loni meziroční růst o 1,2 procenta. Zájemce tak našlo 218 042 aut této značky. Tržní podíl Mini ale zůstal na úrovni 1,4 procenta.
Švédskému Volvu se pod čínským vlastníkem daří. V Evropě se prodejně dostalo na osmnácté místo s 320 071 prodanými automobily. To znamená meziroční růst o 6,1 procenta. O desetinu, na rovná dvě procenta, stoupl i tržní podíl značky.
Dařilo se rovněž Seatu, prvnímu zástupci koncernu VW v tomto žebříčku. Meziročně si podle dat ACEA polepšil o 12,8 procenta na 452 372 prodaných aut. To znamená i tržní podíl zvýšený na 2,9 procenta.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 1. 2019 6:03
Zájem o nová auta v Evropě zůstal, i přes zavedení nové emisní normy Euro 6c, stabilní. Vyplývá to z dat Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA), která shromažďuje statistiky pro země Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA). Jestliže v EU vzrostl za posledních dvanáct měsíců zájem o 0,1 procenta na 15,16 milionu prodaných aut, v součtu zemí EU a EFTA kleslo číslo o 0,04 procenta na 15,624 milionu prodaných vozů. Asociace rovněž zveřejnila žebříček nejoblíbenějších automobilek. Z těchto čísel mimo jiné vyplývá, že Škoda prodejně přeskočila Audi i Fiat.

V galerii tohoto článku najdete žebříček dvaceti nejprodávanějších automobilových značek v zemích EU a EFTA. Největším trhem pro nová auta zůstalo i v loňském roce Německo s 3,435 milionu prodaných automobilů. To znamená oproti roku 2017 jen nepatrný pokles o 0,2 procenta. Na druhém místě stejně jako před dvěma lety skončila Velká Británie. Tam se prodalo 2,367 milionu automobilů, což je ale o 6,8 procenta méně než v roce 2017. Pomyslné třetí místo zaujala s 2,173 milionu vozů Francie, kde naopak prodeje o tři procenta rostly. Česká republika podle ACEA klesla o 3,7 procenta na 261 437 prodaných vozů (přehled nejprodávanějších aut v Česku najdete zde).

Vedle jednotlivých značek je neméně zajímavé i pořadí automobilových koncernů (opět v zemích EU a EFTA). První zůstává koncern Volkswagen s 3,733 milionu prodaných vozů - o 0,4 procenta více než v roce 2017. Na druhém místě zůstalo PSA, které ale díky akvizici Opelu/Vauxhallu rostlo o 32,5 procenta na 2,499 milionu prodaných aut. Třetí je Renault (nejedná se o alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, ale čistě Renault Group) s 1,641 milionu prodaných automobilů a růstem o 0,8 procenta.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Růst ekonomiky loni zpomalil na 2,5 procenta, uvedl ČSÚ ve zpřesněném odhadu

Česká ekonomika loni meziročně vzrostla o 2,5 procenta. Ve srovnání s rokem 2018 kdy hrubý domácí produkt (HDP) stoupl o 2,8 procenta, tak její růst mírně zpomalil. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku ekonomika meziročně vzrostla o dvě procenta a mezičtvrtletně o 0,5 procenta. V úetrý to uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).

Statistici tak zpřesnili své předchozí odhady z počátku března. Podle nich loňský růst ekonomiky činil 2,4 procenta a ve čtvrtém čtvrtletí HDP meziročně stoupl o 1,8 procenta a mezičtvrtletně o 0,3 procenta.

Zdroj: ČTK
Další zprávy