Zásadní problém pro živnostníky: ojeté dodávky jsou stočené třikrát více než osobáky

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 10. 2018 6:02
Živnostníci s ojetými dodávkami mohou mít s novou legislativou, jež znemožňuje provoz aut se stočeným tachometrem, zásadní problém. V případě užitkových vozů totiž k manipulacím s počítadlem kilometrů dochází častěji a podle expertů je na trhu mnoho aut, která jsou běžně stočená o půl milionu najetých kilometrů.

Problémům se stočenými auty se věnujeme dlouhodobě. Pokud uvažujete o koupi modelu Škoda z druhé ruky, přečtěte si, jak často a kterým modelům se na trhu ojetin stáčejí tachometry nejčastěji. Zde je hitparáda stočených Škodovek.

Foto: Cebia

Proč tomu tak je? "Užitkové vozy totiž běžně jezdí dlouhé trasy, které obecně auto opotřebovávají mnohem méně viditelně a zjistitelně než cesty kratší. Když najedete s dodávkou 10 000 km po dálnici s ohřátým motorem, kdy minimálně řadíte, brzdíte, startujete, tak se viditelné opotřebení prakticky neprojeví," říká Aleš Zich, který se profesionálně zabývá kontrolou stavu ojetin. Opotřebení osobních aut je díky častějšímu popojíždění po městě rozeznatelnější. Dá se tedy říci, že dodávku podvodníci stočí snadněji a o více kilometrů.

Graf ukazuje záznamy Renaultu Master stočeného o 500 000 km.

 

Právě se děje

Další zprávy